Flaskeråd ;)

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Jeg fullammer jenta mi på 5 mnd. Når jeg har vært på trening, har jeg ammet før jeg har dratt. En gang prøvde pappaen å gi henne flaske før sengetid, men det var heeelt uaktuelt.
I dag lånte vi henne bort noen timer mens vi gikk på skitur med de to eldste. Ikke snakk om at hun ville ha flaske (nekter å suge på den, ruller tunga rundt på tuppen og spytter den ut). Vi var tilbake slik at jeg fikk ammet henne i stedet..
Noen som har vært borti det samme og som har noen råd / tips på hvordan vi kan få henne til å ta ei flaske innimellom hvis jeg skal ut på noe lenger enn 3-4 t? :)

Hvilken flaske bruker du? Og gir dere mm eller mme da? Kan være lurt å prøve flere typer, eller en annen smokkstørrelse. Vi har prøvd flere typer flasker og smokker, men den eneste han tar for tiden er Mam sin, str 2. Og mme tar han bare av og til.. Vi har prøvd å gi litt mme (hipp ferdigblanda, da jeg har hørt den er mildere for magen enn nan) i tillegg på kveldene da det er tydelig at han trenger mer mat om dagen og vi kun er på smaksprøver med fast føde enda. Den ene dagen sluker han flasken mens den neste er det helt uaktuelt, bare tygger på tutten eller spytter den ut.. Og det kan skje både hvis jeg gir og hvis pappan gir. Mm går stort sett greit, gitt at han er sulten og ikke overtrøtt. Men helst bør ikke puppen være altfor langt unna ;)

Last edited:
Prøv med en flaskesmokk som det renner melk av, kanskje hun skjønner poenget da.. MAM tut 3 f.eks. De er myke og gode.

HIPP er bedre en NAN hvis dere skal gi MME. Du kan også ha i malt i melka, evt litt malt på flaskesmokken..

Ikke lett dette når de ikke tar flaske! Her er det flaskebarn, så vi har ikke det prob. :)

Prøvd å koppmating?

Jeg har kun prøvd avent sin flaske og nan. Skal prøve å kjøpe ei anna flaske (evt en kopp med sugetut? )Den kunne hun jo hatt vann på etterhvert. Har ikke prøvd å koppmate henne heller. Hadde vært så enkelt med flaske..hehe.. ;)

Back
Topp