Flaskenekt!!!

februarbaby14

Flørter med forumet
Snuppa mi 5,5 mnd nekta å ta flaske med morsmelk og erstatning, og det begynner å bli litt slitsomt for jeg kommer meg ikke ut av huset. Jeg har prøvd forskjellige flasker, forskjellige smokker på flaskene og melk på kopp, men ho nekta rett og slett å drikke melk fra annet enn puppen. Og så lurer jeg litt på hvor mye jeg skal prøve og tvinge ho til å ta flaske for jeg er redd ho vil foretrekke flaske istedet for pupp viss jeg prøver for hardt.

Er det noen andre som har det sånn? Noen tips til hva jeg kan gjøre og evt prøve?

Har oxo dette problemet...men etter at jeg har begynt med grøt så drikker hun faktisk vann av flaska, men melk nekter hun enda [:@] Så her er det kun vilje det er snakk om iallefall!

Men det skal sies at det var NUK lateks smokk på flaska. Den er litt mykere, og så er hun vant med lateks smokk til vanlig [;)]

Vi har samme problemet her! Det hender han drikker et par slurker, men det hjelper jo ikke meg mye om jeg vil ut alene en kveld! Så her har ingenting funket[:'(]
Vi har prøvd alt av flasker, kopp, glass, skje, mm, mme, at pappan gir han, jeg gir han, storesøster gir han, på morgenen, kvelden, dagen, prøvd å sulte han og så gi, gi han litt før han blir gretten, med velling, sukker i melka[8D], vann... hmmmm ja... Så her har det ikke gått så bra med andre ord!! hehehhe.. Oppmuntrende eller????? [8D]

hehe, ja veldig oppmuntrene... jaja
alternative er jo å legge snuppa, så ta seg en tur ut og være sosial og så gå heim igjen før ho bruker å våkne for å ha mat på natta... men er litt kjedelig det og i lengden, men vi skal vel ikkje amme for alltid :P så til sommeren er eg vel ferdig med amming og kan leve livet :P hehe

Jeg har et tips som KANSKJE kan hjelpe: For min mann prøvde i begynnelsen å gi jenta våres flaske men hun bare brakk seg og spyttet ut [&:] men da jeg tok over tok jeg tuten på flasken litt opp i ganen sånn at hun ikke fikk den i halsen. dette var en flaske fra bambino som man stort sett får kjøpt på vanlige matvarebutikker, den fikk hun velling på. og på avent flasken hjalp det å "dytte" smokken såpass langt inn at hun kjente smokken på leppene... de er jo vandt til å ha pupppen helt inntil leppene så derfor er det greit at man ikke bare dytter inn en "tynn smokk" men at di får følelsen av noe "kjent"!!! dette fungerte for oss så det kan jo være at det funker for dere oxo... så hadde jeg maltekstrak i melka. en t-skje.

lykke til jenter [:)]

Back
Topp