Flaskenekt og kveldsjobbing

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Har en liten på 8 mnd som nekter å ta flaske. Har i noen dager nå prøvd forskjellige flasker, forskjellig smokkestørrelse, romtemperert melk, varm melk, helt nypumpet melk. Pappaen har prøvd å gi når jeg ikke er der, jeg har prøvd selv, i vippestolen, på fanget, i matstolen. Han tar flaska i munnen i et par sekunder, om han får ut melk bare spytter han det ut (samme gjør han med vann) og veiver med armer og ben… Drikker pupp som bare det etterpå så han er jo tørst/sulten. Begynner å jobbe om 2 mnd og jobber både dag og kveld. Han er vant med å amme før han legger seg, og ofte må han ha en gang til før han sovner. Våkner også ofte etter bare noen timer for mer… På dagtid tror jeg ikke det blir noe problem siden jeg ammer før jobb og har kort dag pga ammefri og han spiser bra med fast føde. Men skjønner ikke hvordan det skal gå på kvelden :( gruer meg skikkelig til å begynne å jobbe pga dette. Noen med erfaring? Tips til hvordan jeg kan få han til å ta flaske?
 
Begge mine har tatt flaske med vann fra 9-10 mnd, som at de har skjønt greia litt mer. Totalt nekt før det med alle typer morsmelk du nevner og vann. Minste som er akkurat 10 mnd forsto vannflaska skikkelig for et par uker siden. Så nå tror jeg melk i den ville fungert bedre.
Legging har jeg ingen kjempe erfaring med, har ikke turt å dra ut enda. Babyen gråter til hun kaster opp hvis pappen dukker opp, det er så fælt hun synes der er... men det som funker om jeg ikke orker å være på soverommet eller ikke får roa henne, er at pappen tar henne med ned i stua og ha lav belysning, også bære henne i bæresele. Da er hun ofte våken med fornøyd en stund og kan sovne i selen etterhvert.
Skjønner godt du gruer deg, men sannsynligvis kommer det til å gå veldig fint :) og i verste fall må han stå opp igjen og vente til du er hjemme med å sovne. Vet ikke om det gjelder dine barn også, men vesla her er utrolig blid om hun får stå opp igjen en time eller to etter legging. Kan kose seg og leke aleine på gulvet lenge :hilarious:
Lykke til!
 
Back
Topp