flaskemor

MammatilAsk

Glad i forumet
da er første natten over.. hvor mye spiser ungen deres..

Ask spiste først 80 ml ganger 2 med erstatning så 120 ml med mormelk.. så før jeg la han i sengen ga jeg han 50 ml til.. jeg synes det var veldig mye. Det blir 330 ml.. og han sov bare til kl 1. da var han mer sulten. da spiste han 160 ml til.. og han spiste igjen kl 3 da spiste han 180 ml. og kl 5 spiste han bare 50 ml. men fordet sov han bare til kl 7.. hvordan kan jeg få han til å sove lengre.. og er det normalt å spise så mye i løpet av natten..?

det hørtes ganske mye ut, tror jeg. hvor mye spiser han på dagen da?

ORIGINAL: .Pia

jeg veit ikke ennå.. siden jeg ble flaskemor i går... men pleide å amme hver 2 time før..

ORIGINAL: Yava89

ORIGINAL: .Pia

jeg veit ikke ennå.. siden jeg ble flaskemor i går... men pleide å amme hver 2 time før..

akkurat, da er han kanskje ikke helt vant til flaska enda og bare suger til seg det som er [:D] kommer sikkert til å jevne seg ut etterhvert. men hvis han spiser like mye på dagen blir det jo nesten 2 liter pr døgn, så hvis det fortsetter sånn burde du kanskje snakke med helsesøster, kan jo hende han trenger grøt feks. er jo ikke så uvanlig det, hvis han er en stor gutt [:)]

ORIGINAL: lillemæ

Det meste er vel normalt vil jeg tro.. Hvis du prøver å "tvinge" i han mer melk, så vil nok det kun resultere i masse gulp.
Her hadde vi to måltider hver natt (150 ml hver gang), men nå har vi ingen mat på natta. Ole regulerer dette selv.
Hvis du synes han spiser mange måltiderp å natta kan du prøve smokk.. Kanskje det er suttebehovet som er størst, ikke nødvendigvis matbehovet??

Ask nekter å ta smokken han bare brekker seg og gjør alt for å komme bort fra den.

Back
Topp