flaskemor i puppesamfunn

TheusOgNuska

Gift med forumet
måtte le litt, bra sagt[:)]

ORIGINAL: hopsideisi

jeg føler det litt motsatt jeg...

jeg er puppemor i et flaskesamfunn[X(]

alle i familien hevder at nå må jeg jammen slutte med den ammingen..og det har de sakt i flere mnd nå...gutten min er snart 7 mnd[:o]

"skal han ha pupp nå igjen??"
nå må du snart begynne med flaske.."

Jenta mi er litt over 7 mnd, får hele tiden kommentarene "ammer du virkelig enda" eller "du ammer vel ikke lengre nå".....

For min del har jeg følt det motsatte, jeg var puppemamma i et flaskesamfunn. Å amme barnet mer enn 1 år mente de aller fleste var hårreisende.

Jeg syns alle dere som har amma og ammer enda skal være stolt over at dere gjør det og nyte tia..
Å dere som gir flaske skal være like stolte og glade for at ungen deres har det bra å får masse god mat på denne måten[:D]

jeg og øtte myye ammer du enda?, du kan vel gi flaske nå, tenkt på deg selv, blabla[:'(] jeg slutta da hun var 8 mnd og ble gravid igjen. så jeg føler litt motsatt.. de fleste jeg kjenner har gitt flaske i storparten av tiden.

ORIGINAL: Lone_mor

ORIGINAL: rocky.

alle i familien hevder at nå må jeg jammen slutte med den ammingen..og det har de sakt i flere mnd nå...gutten min er snart 7 mnd[:o]

Jenta mi er litt over 7 mnd, får hele tiden kommentarene "ammer du virkelig enda" eller "du ammer vel ikke lengre nå".....

slike kommentarer får jeg og.. gutten min er 1 år.

Jeg blir så overgitt!!! Hvem i huleste klager på at man ammer barn? Har ikke alle fått beskjed om å amme lengst mulig da? Det er helt greit å gi flaske hvis man ikke har melk,men hvorfor komentere på at dere som vil og kan amme gjør det? Kjenner jeg blir sint.
Jeg ammet begge til de var 18 mnd. Det vil jeg gjerne gjøre det denne gangen også. -Nåde den som komenterer det!!![;)]
-litt hormonell i dag[:D]

ORIGINAL: MIZZbigBADAbing

Hovedsaken er at ungene våres blir mette,være seg via pupp,eller flaske [;)]

helt enig[:)]

Bare Kari, tråden var til deg ja[:D]

Sign [8|]

Jeg amma til og med den dagen han var 13 mnd [:D] å jeg er kjempe stolt over å ha gjort det [:)].
Det er ingen selvfølge at man er i stand til å amme eller at man har melk nok.....jeg var heldig til tross for at jeg mista 2 l blod under fødselen å måtte ta haste ks...

jeg ammer enda, og får ofte høre: hæææ! ammer du enda? jenta er jo snart 2 år jo!!!

hun blir 1 og 1/2 neste uke og eeeelsker puppen, kommer nok til og fortsette en stund enda[:)]
hun får bare på kvelden og tidlig på morgenen, er ikke akkurat som om jeg setter meg ned på en benk på kjøpesenteret og jenta står å spiser, mens puppen henger ut!

Jeg har vært på begge sider; både flaskemamma og puppemamma (barn 1 og barn 2).
Jeg erfarer at det uten tvil er mindre aksept å gi flaske enn å amme - nå snakker jeg om fra 0-6 mnd, ikke langtidsamming.
Som en ammende mamma så blir jeg ofte møtt med ros og anerkjennende nikk - en er innenfor "den gode mamma sirkelen" både av helsevesenet og av andre (ammende) mødre. Som flaskemamma opplevde jeg både blikk og sårende kommentarer.

Folk vil ha ulike erfaringer så klart, men min erfaring er temmelig logisk mtp hvordan det er lagt opp til amming i dette samfunnet (Info om amming på svangerskapskontroller, info i diverse hefter en får, fokuset på amming på barselavdeling og hos helsesøster etter barnet er født + +) og ihjeltiing om flaske og mme. Blitt bittelitt bedre de siste par årene ang å få tak i informasjon ang mme/tilbereding/hygiene etc.

Jeg ammet lillemann til han var 14 mnd. Da var det kun morgen og kveld hjemme, så jeg ikke skulle støte noen.

Jeg er så heldig at der jeg er ansatt kan man få 2 timers ammefri med lønn så lenge du ammer ditt barn, noe jeg benyttet meg av de første ukene etter at permisjonen var ferdig. Og hadde jeg fått en tier for hver gang noen kommenterte dette til meg ("ammer du ennå?", "nei nå må du snart slutte med den puppen", "han blir jo helt avhengig av moren sin"), hadde jeg vært rik i dag [:D]

Tror vi kanskje hadde ammet litt lenger dersom det ikke hadde vært for alle som skulle kommentere det... Vi hadde en skikkelig kosestund hjemme før en stressende hverdag på jobb og i barnehage startet, men det ble for "mye" for enkelte å svelge....

Går vel litt begge veiene dette ja.

Back
Topp