Flaskemating:)

Annlio83

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har nettopp begynt å gi datteren min på 3 mnd flaske/erstatning.

Til dere som gir på flaske, hvor ofte og hvor mye spiser de om gangen?. Hun er vant med å spise litt nå og da, men vil gjerne få faste måltider nå da hun har begynt med flaske og jeg kan se hvor mye hun spiser.

Jeg gir det som står på pakken og har fått beskjed med hs om det.
Vi gir hver 4.time

Eller mener du mm?

Nei, jeg mener erstatning. Da skal jeg prøve vende henne til det:) men hun sover 6-7 timer på natta så hun vil nok heller spise mer på dagen isåfall. For du mener hver 4.time døgnet rundt? Hvor mye sånn ca spiser hun per gang ?

Bare følg anvisningen på pakken, og gi henne mengde og hyppighet etter den.
Er hun sulten utenom, kan du prøve å gi halv mengde, så slipper du kaste så mye mme.

Husk også at de fleste kan amme lenger med litt hjelp, hvis du ønsker det. :)

Vår spiste 90-120ml hver 3.time ca når hun fikk flaske.

Det som står på pakken er bare veiledende, og om babyen din ikke vil ha den mengden så lar du henne bare regulere det selv. Er hun sulten oftere, eller sjeldnere, enn andres barn så lar du henne også sifra selv når hun er sulten.

Men vil tro 2-4 timer er normalen. :)

Takk for svarJeg har fullpumpet i over tre mnd nå og er så sliten av det da det går utover søvn, tid med datteren min osv.. Er rett å slett utslitt. Det sitter jo langt inne å ikke gi henne morsmelk lenger, men det skal ikke være for en hver pris har jeg skjønt nå. Hun ville forresten ikke ta brystet mer etter 3 uker så derfor jeg gikk over til å pumpe meg. Det er mye mer tidskrevende så jeg skulle ønske hun tok brystet igjen da, men sånn ble det dessverre ikke.. Har lagret opp mye i fryseren da og jeg er fortsatt ikke helt ferdig med pumpingen da jeg må trappe ned gradvis pga overproduksjon av melk

Hei! Jeg har nettopp begynt å gi datteren min på 3 mnd flaske/erstatning.

Til dere som gir på flaske, hvor ofte og hvor mye spiser de om gangen?. Hun er vant med å spise litt nå og da, men vil gjerne få faste måltider nå da hun har begynt med flaske og jeg kan se hvor mye hun spiser.

Vi har gitt mme siden hun var 8 uker. Fullpumping før det.

Vår har alltid spist lite og ofte. Det som står på mme pakkene er aldri blitt fulgt. Vi begynte med 60ml i flaska og økte etterhvert som hun drakk hele og ville ha mer. Nå gir vi enten mellom 150ml og 220ml i flasken og hun drikker alt fra 120ml til 220ml. Som regel er det litt igjen i flaska, men de sier det bare er bra, så vet man når de er mette.

Faste måltider kommer etterhvert. Vår spiser 5-6 ganger daglig, pluss et måltid med grøt. Nå er hun 5 1/2 mnd

Nei, jeg mener erstatning. Da skal jeg prøve vende henne til det:) men hun sover 6-7 timer på natta så hun vil nok heller spise mer på dagen isåfall. For du mener hver 4.time døgnet rundt? Hvor mye sånn ca spiser hun per gang ?

Beklager jeg glemte å svare.
Min er nå 4 mnd og skal ha 170-200 ferdig mme med hipp 5 ganger daglig.
Han får klokken 7, 11, 15, 19, 23. Han får altså hver 4.time når han er våken, så går det åtte timer på natten.

Back
Topp