Flaskemating

Tullemor i Lia

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er enda ikke gravid, men skal ha prøverør på nyåret.

I min iver har jeg begynt å planlegge ting til den lille kanskje kommer <3

Jeg skulle så gjerne ønske jeg kunne amme, men må gå på en medisin som gjør dette uheldig. Jeg kan stå på liten eller uten dose i svangerskapet, da jeg kan styre noe av sykdommen ved å ta det med ro. Å ta det med ro blir jo vanskelig når babyen kommer, så viss jeg ikke tar medisinen da blir jeg nok syk. Altså, jeg ser ingen annen løsning enn å gi flaskemat.

Jeg synes det virker som om det er lite info å finne om emne, og jeg har derfor et spørsmål som kanskje er litt dumt men som jeg lurer veldig på.

Kan man mate babyen med morsmelkerstattning fra første dag? Altså rett etter fødselen?

Finnes det morsmelkerstattning som er bereknet på dette?

Jeg har bare lest om foreldre som gir morsmelkerstattning etterhvert, om babyen ikke tar til seg mat/man ikke har melk. Men hva med de som allerede vet at de skal gi flaskemat?

Håper på svar :-)

Hilsen Tullemor

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Ja du kan gi de erstatning fra dag en, nan har en som det står 1 på og den er fra nyfødt :)

Ja det kan man :) Er ikke alle som kan amme, eller som får noe særlig melk, og da må man ha morsmelkerstatning som et alternativ :)

Morsmelkerstatning kan gies fra dag 1 ja. Det er forskjellige typer morsmelk og alder står på pakken. Det er egen type for premature og de med sensitiv fordøyelsessystem og allergier.

Husk å skriv i papirene dine at du ikke skal amme så du får pille til å stoppe melkeproduksjonen.

Back
Topp