Flaskemating.. Hvordan få det til?

Utrolig86

Betatt av forumet
Vesla er 9 uker. Vi ønsker å gi henne litt flaske i tillegg til pupp. De to første gangene vi prøvde gikk det fint, med avent flaske. Prøvde med dr Brown og medela, gikk ikke. Prøvde igjen med avent, gikk ganske bra. Drakk 1 dl!

De tre siste dagene blir hun helt krakilsk når vi prøver. Vil ikke, og bare gråter.

Noen som har gode råd?

Ikke alle vil ta flaske. Mine 2 eldste tok aldri flaske..Men hvorfor vil du gi flaske? Lett for at det ødelegger ammingen

Er det MM eller MME på flaska? Om det er MME kan du heller prøve å pumpe deg og gi det på flaska. Ellers er det bare å prøve litt og litt hver dag, helt til hun blir vandt til det :) Eventuelt prøve MAM også.

Prøve smokk nummer 2 kanskje? Ellers må man vel bare prøve, evt gi fra kopp.

Kjøpte mam i dag og skal prøve det i morgen.

Vil gjerne ha fleksibilitet, derfor vil vi gi flaske av og til. Jeg ammer 6-7 ganger i døgnet, og har ikke ambisjon om å slutte med det. Mange klarer å gi litt flaske i tillegg til amming, så håper på å få til det også. Dersom det ikke er mulig, blir det helt over på flaske etterhvert.

Vi har prøvd med både mme og mm. Men et mme det blir mest av.

Nå er vesla snart 12 uker, og fremdeles vil hun ikke suge skikkelig på flaske. Vi har prøvd både mam og avent. Trenger seriøst råd!...

Er dessverre ikke alle babyer som tar flaske. Prøv tutekopp eller koppmating? Har du prøvd å bytte til neste str på smokken?

Er det du eller far som prøver? Er hun skikkelig sulten når dere prøver? Tar hun smokk?
Tenker at det kanskje er enklere hvis far prøver, altså hvem som helst andre enn mor som lukter såååå godt:p
Videre ser jeg for meg at hun må være skikkelig sulten for å ta flaske slik at hun rett og slett ikke klarer å unngå det?
Smokk - kanskje det finnes flaske i samme merke slik at tuten kjennes lik ut!?
Så over her at du ammer 6-7 ganger i døgnet? Haha, syns jeg ammer jevnt over mye mer i løpet av en dag (men sover jo hele natta da)! Ikke turt å telle! :p :)

Det utrolige har skjedd! I dag drakk hun hele flasken! Med et smil:-) gråtelyd når det var tomt faktisk! Jeg ble så glad :-)

Er far som har forsøkt hele tiden. Jeg har ikke vært i samme rom en gang!

Gjorde ikke noe spesielt nytt. Men de siste gangene har han prøvd mens hun har sittet i vippestolen. Vi har gitt henne flaske med vann de siste dagene også for at hun skal like flaskesmokken. Kanskje hjalp det, eller så er det bare tilfeldig og at "ting tar tid".

Aventflaske og smokk 2. Vesla bruker ikke smokk, men har funnet tommelen sin. I kveld sovnet hun helt på egenhånd å senga med tommelen i munnen uten Kveldspuppen. Mme varer litt lenger har jeg hørt, så kanskje derfor?

Det utrolige har skjedd! I dag drakk hun hele flasken! Med et smil:-) gråtelyd når det var tomt faktisk! Jeg ble så glad :-)

Er far som har forsøkt hele tiden. Jeg har ikke vært i samme rom en gang!

Gjorde ikke noe spesielt nytt. Men de siste gangene har han prøvd mens hun har sittet i vippestolen. Vi har gitt henne flaske med vann de siste dagene også for at hun skal like flaskesmokken. Kanskje hjalp det, eller så er det bare tilfeldig og at "ting tar tid".

Aventflaske og smokk 2. Vesla bruker ikke smokk, men har funnet tommelen sin. I kveld sovnet hun helt på egenhånd å senga med tommelen i munnen uten Kveldspuppen. Mme varer litt lenger har jeg hørt, så kanskje derfor?
Mme er mer tungfordøyd så det kan ta lengre tid før hun er sulten igjen ja :)

Back
Topp