flaskemammaer (NAN)

trippi

Betatt av forumet
Er det av babyene som har reagert når dere har gått fra NAN 1 til NAN 2????

her reagerte ho med litt gulping, men det kom seg fort..
eg tror vi hadde ei skei mindre bare til å begynne med..de første tre-fire dagene..
så var på normal..[:)]

Her gikk det greit, men venninna mi kunne ikke bytte, gutten ble kjempedårlig i magen av NAN2..!

her har det gått veldig fint.
Men hva er egentlig forskjellen?

Hei! Min baby har serriøøst hatt løs mage siden vi bytta! JEg har lurt på om det kan være grunnen, og hadde tenkt å ringe lege/helsestasjon i morgen for å høre! Får så vondt av han, han hadde jo perfekt bæsj før! What to do? Kan man bare la være å bytte??

Det er ikke vits i å bruke NAN2 hvis babyen spiser grøt. NAN1 er et fullverdig produkt helt til de kan drikke vanlig melk.

Forskjellen er at NAN2 inneholder mer jern en NAN1, men det får de i seg nok av hvis de spiser grøt (ikke hjemmelaget da)

Ahh, genialt! Min spiser jo grøt som bare det! Butikken i morgen, her må magen ordnes opp i!

har ikke gjort det med Sofia.. holder oss til NAN1 og kommer ikke til å bytte..

Byttet til NAN 2 med Tuva og hu fekk så SYYYYKT mageverk av det så jeg bare droppet det og gikk på NAN1...
Hu får jo grøt og holder på å øke med fruktpure osv nå, så da er det nok med NAN1...[:)]
Tuva led iallefall ingen nød[:)]

JA! Den første uka spøy han som bare det og sov dårlig! Så etter den uka bytta jeg litt på nr 1 og nr 2 og da gikk det fint[;)]

Merka ingen forskjell

magevondt..¨å her blir det nok bare NAN1, samme gjorde vi med storesøs..hun var skikkelig gulpebaby..og ble verre med nan2

gulpe mindre nå, men om det e nan 2 eller ikkje det vett eg ikkje ;) 

Det viste jeg ikke, at man bare kunne bruke nan1...her har hun blitt treg i magen igjen.Var endelig blitt fin etter nan1 så bytter jeg og ble da hard i magen igjen...Da trur jeg at jeg også bare skal bruke nan1..
Får ta å høre med hs til uka...[;)]

Dett er hentet fra Flaskeposten.org:

"Vi synes det er viktig å fremheve at MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden.

Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2."

Merket ingenting!

ORIGINAL: Mariamia

Hei! Min baby har serriøøst hatt løs mage siden vi bytta! JEg har lurt på om det kan være grunnen, og hadde tenkt å ringe lege/helsestasjon i morgen for å høre! Får så vondt av han, han hadde jo perfekt bæsj før! What to do? Kan man bare la være å bytte??

NAN2 er tilsatt jern så kan ha forbindelse med det. Man trenger ikke gå over til nan2 om babyen får grøt.

ORIGINAL: Julespire

Dett er hentet fra Flaskeposten.org:

"Vi synes det er viktig å fremheve at MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden.

Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2."

Da blir det nan1 heretter[:D] Hun eter jo så masse grøt atte[;)]

Back
Topp