Flaskemammaer- hvordan vasker dere kjøkkenbenk?

Sukkerbiy

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Kanskje merkelig spørsmål, men hvordan vasker dere kjøkkenbenken der hvor dere tørker flasker?
Tenker selv at slike sprayer avgir jo gasser... kan umulig være bra. Kanskje jeg overtenker.
 
Det har jeg ikke tenkt så voldsomt mye over egentlig, men ikke så ofte jeg bruker spray. Stort sett er det vann og zalo. Men kjøkkenspray kan umulig avgi så mye gasser. Man behøver jo ikke å spraye akkurat der flaskene står. Jeg vasker flaskene om kvelden og de står opp ned på et håndkle så ser ikke helt at det kan være så farlig.
 
Det har jeg ikke tenkt så voldsomt mye over egentlig, men ikke så ofte jeg bruker spray. Stort sett er det vann og zalo. Men kjøkkenspray kan umulig avgi så mye gasser. Man behøver jo ikke å spraye akkurat der flaskene står. Jeg vasker flaskene om kvelden og de står opp ned på et håndkle så ser ikke helt at det kan være så farlig.

Så noe på tv2 hjelper deg om at vanlig kjøkkenspray avga så og så mye gass i ettertid. Sikkert derfor jeg overtenker:grumpy:
 
Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Mannen som vasker her i hus :hilarious: Det skal jeg jammen ta opp med han :hilarious: (har mann med støv på hjernen. It’s a blessing and a curse:p)
 
Jeg setter de på ei rist med kjøkkenhåndkle på. på en annen benk enn der oppvaskkummen er. Vasker bare over med zalovann. Bruker skjrlden noe annet når jeg vasker på kjøkkenet.
 
Vi vasker som oftest bare med vann og microfiberklut! Leste en test som faktisk viste at det ga mindre bakterier enn mange av kjøkkensprayene! Det enkle er visst ofte det beste ;)
 
Vi bruker ikke kjøkkenspray. Vasker med oppvaskkluten som jeg bytter hver/annenhver dag. For grundigere vask iblant fyller jeg oppvaskkummen med vann og oppvasksåpe + litt eddik (sånn sterk konsentrert, ikke den du har i mat)
 
Jeg steriliserer flaskene i sånn boks i mikroen! De får stå oppi der og renne av seg litt, og når de er tørre hiver jeg dem over i en stor oppbevaringsboks.
-så bruker vanlig zalospray og klut!
 
Back
Topp