Flaskemamma - mme

Fossjinta

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Oktobergull 2022
Siden ammingen ikke går som forventet så må jeg gi mme i tillegg. Denne skal blandes på rundt 40 grader. Noen som har tips til hvordan dette kan gjøres på en lett og effektiv måte? Nå koker jeg opp vann og lar det stå å avkjøle seg til ok temperatur, men det tar jo så klart tid.
Noen som har noen tidligere tips og erfaringer å komme med? Lillegutt har ikke tid til å vente i en halvtime når han først er sulten :rolleyes:
 
Kokte opp vann satt det på flasker i kjøleskapet varmet opp flasken i mikroen med korken av til passe tenp og tok oppi pulveret. På tur hadde jeg med meg varmt vann på flaske pluss litt avkjølt vann for og få rett temp:)
 
Sniker fra oktober. Kokte opp vann på morgenen, fylte over på flasker til de første måltidene (varmet i micro), lot resten av vannet avkjøle seg litt og hadde på termos slik at hadde varmt vann resten av dagen. Brukte og termos hvis jeg skulle ha måltider utenfor hjemmet.
lykke til videre med amming og flasker! Håper du finner en måte som funker for deg :)
 
Vurdert babybrezza? Vi gir litt mme innimellom som tillegg, men koker da bare opp vann og kjøler i vannbad. Men å ha vann klart i kjøleskapet er lurt om man gir ofte
 
Til eldste kokte vi opp vann og hadde i kjøleskapet. Når han skulle ha mat kokte vi opp varmt vann og blandet med det kalde vi hadde. Lærte oss raskt blandingsforholdet til perfekt temp:)
Hadde også varmt kokt vann på termos om natta og blandet med kaldt kokt vann.
 
Ha ferdig kokt og avkjølt vann på en termos/i kjøleskap og blane ut med nykokt vann for å få riktig temperatur :)
 
Supert! Tusen takk for gode tips. Da har jeg kokt vann og satt i kjøleskap, og litt kokt vann på termos til de neste måltidene :D
Hvis det blir full flaskemating fremover så invisterer vi i babybrezza :rolleyes:
 
Back
Topp