Flaskehjelp

Emy84

Blir kjent med forumet
Etter noen tøffe måneder med kolikk,null søvn,amming hver andre time,gråt fra både mor og barndøgnet rundt og en baby som helst skal bæres,vugges ofte så hadde det vært flott om far kunne gitt ett måltid på flaske☺meeen tassen får det ikke til.Jeg,pappa'n og bestemødre har prøvd uten hell.Vi har vel kjøpt de fleste flasker der ute..han bare dytter den ut med tunga,virket ikke som han skjønnet det.noen supertips? Hilsen en sliten mamma

Er du tilstede når det prøves? Vi fikk anbefalt av jordmor at mor var ute av huset når far ga flaske i starten slik at han ikke luktet meg (og puppene mine;)) og ikke ble distrahert av det beste matfatet ;). Vet ikke om det hadde noe betydning, men mini tok flasken hvertfall. Og så var det helt greit å dra en tur på butikken alene :D

Etter at vi begynte med flasker fra Dr. Brown fikk vi en "ny baby" ... Han tåler ingen andre flasker..

Hvor gammel? Gir du mme eller mm? Om mm har du prøvd å klemme ut litt så han skjønner det er mm i?

Samme erfaring når det gjelder baby. Vi prøvde alt mulig med vår, vi ga dessverre opp. :p Det var full flaskenekt. Men hun brakk seg så voldsomt også.. Har ingen gode råd :/

Han er 11 uker ca..Vi prøver begge deler.. om han ikke tar,hva gjør dere da?venter til de er gamle nok til å begynne med fast føde/tutkopp?

Jeg ville forsøkt medela calma og presset litt på flasken til å begynne med slik at han kjenner melken.
I tillegg ville jeg forsøkt å hatt han liggende i fanget ditt og holdt flasken med en hånd og den andre hånden knipe/trykke inn kinnene på begge sider samtidig som han får flasken. Du lager en form for trutmunn. Vanskelig å forklare. Dette stimulerer sugerefleksen.

Er calma ulik tomme tippee og dr.brown?prøvd med de de siste dagene og da melk som er pumpa ut der og da..Han forstår ikke hvordan det fungerer!Begynner å bli litt desperat da vi skal i ett bryllup i februar,men nå begynner jeg å lure på om jeg skal gi opp og innfinne meg med situasjonen..

Du kan prøve med tutekopp uten ventil. Alternativt er å gi melk med skje. Det tar tid, men går greit med litt trening. Prøv FØR barnet blir kjempe sulten.

Vi har samme opplegg med vår lille jente. Hun er ikke glad i flaska i det hele tatt og skjønner heller ikke smokk-konseptet.
Men noen ganger har hun tatt flaska og det er når hun sover eller halvsover og hun ikke er bevisst nok til å skjønne at det er flaske. Men Obs! Pass på å ta en pause slik at barnet raper. De sluker mye mer luft med flaske, og jeg har opplevd at babyen gulper opp nesten alt (som vi har jobbet så hardt for) hvis vi glemmer å rape henne underveis.

Lykke til! Og hvis dere får til på andre måter, så tar jeg også gjerne i mot tips. :)

Prøvde calma,var bomkjøp :( men kanskje prøve på natten med en av de andre flaskene :) forferdelig tungvint detta altså :/

Eg vet de tar tid. Men prøv før eller senare så barnet ta flaska før blir sulten var det en Helsesøter som sa till meg

Back
Topp