flaskebarn

*Tøtta81*

Forumet er livet
føle bare får å få ut noen tanker her. vi måtte gi opp amminga i går, funka dårlig fordi brystvortene mine er litt får store t den lille munnen t mariell så d ble ubehagelig får mamma å datter ble utålmodig når maten ikke kom fort nok. har begynt å pump mæ no, så ho får d på flaske, funke kjempe bra syns æ, å mariell får den melka som ho treng likevel, syns d e litt mye ammepress her i norge, å syns at alle som gir morsmelk eller erstatning på flaske gjør en like god mamma innsats som mødre som amme. æ har f.eks ikke turt å si t svigermor at æ pumpe mæ,å sambo har heller ikke sagt noe,e redd får ka ho vil si, kanskje ho mene æ har gitt opp får tidlig eller nå sånt, vet at d e så mange her i norge som syns at man ikke e ei god nok mor hvis man ikke amme, å d syns æ e feil. Vet også at mange mødre som ikke har melk men som må gi erstatning,faktisk bli uvel å føle man forsømme barnet sitt når man må gi flaske, d e veldig synd syns æ. Dere er like gode mødre som de som ammer, stå på alle sammen, hovedsaken e at barnet trives å får den maten den trenger. puh,,, godt å få sagt d æ ment. takk får at du leste[;)]

Hmm..pussig!!! jeg skrev nesten akkurat det samme som deg inne på generell diskusjon i dag[:D]
Så jeg er så enig så enig med deg i akkurat det du skriver!!!

ja d va derfra æ fikk ideen om å skriv, begynt å tenk så my på d, fikk d ikke ut av hodet, håpe d går bra får dæ at æ "herma" litt etter dæ??

Vi gav opp på sykehuset, faktisk så var det en barnepleier som sa at dette går ikke og du må bare gi henne fra flaske. Jeg har ikke brystvorter og får ikke det i munnen hennes, og i tilegg er jeg brystredusert og får ikke så mye melk ut. Jeg pumpet på sykehuset i 30min og fikk ut 5ml max.

Men jeg synes også at det var mye press på sykehuset og hjemme, alle spør ammer du og når jeg sier at jeg ikke gjør det så får jeg rare blikk. Hærlighet i 3 netter lå vi våkne begge to på sykehuset og gråt for hun fikk ikke mat og jeg orket ikke høre henne gråte. Endelig den ene dagen fikk vi hærlig barnepleier som sa at hun kunne få flaska så vi kunne slippe å mate henne fra koppen. Til og med overlegen sa at det blir umulig for meg å amme, men alikevel skulle vi prøve.

ORIGINAL: malla28

Vi gav opp på sykehuset, faktisk så var det en barnepleier som sa at dette går ikke og du må bare gi henne fra flaske. Jeg har ikke brystvorter og får ikke det i munnen hennes, og i tilegg er jeg brystredusert og får ikke så mye melk ut. Jeg pumpet på sykehuset i 30min og fikk ut 5ml max.

Men jeg synes også at det var mye press på sykehuset og hjemme, alle spør ammer du og når jeg sier at jeg ikke gjør det så får jeg rare blikk. Hærlighet i 3 netter lå vi våkne begge to på sykehuset og gråt for hun fikk ikke mat og jeg orket ikke høre henne gråte. Endelig den ene dagen fikk vi hærlig barnepleier som sa at hun kunne få flaska så vi kunne slippe å mate henne fra koppen. Til og med overlegen sa at det blir umulig for meg å amme, men alikevel skulle vi prøve.
huff hørtes ikke bra ut, æ holdt på å gi opp på sykehuset men plutselig kom d melk når æ pumpa, vi å låg å skreik ett par netter fordi ho ikke fikk t å sug skikkelig, men vi mått prøv sa helsesøstra, du får ikke gi opp sa ho t mæ fler gang, vesla fikk gulsott å da mått ho ligg i lys, å får at ho skull få nok t å slukk tørst pluss næring så fikk ho erstatning, ble en helt annen baby, sov godt å skreik ingenting. å da fikk æ roet mæ ned sjøl å da kom melka. så no pumpes d får fullt å gis i flaske, trives kjempe godt me d både mor å barn. syns dem e litt stygg på sykehuset noen gang, dem presse oss jo, å da e d ikke rart vi ikke får t nå.

Back
Topp