Flaskebarn

Mymelen

Gift med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Junilykke 2022
Tips til hva man trenger til flaskebarn? :)
Jeg regner med det enten blir del amming eller full flaske. Da jeg brukte flaske for 12 år siden så var det kun avent jeg brukte, og collet pulver. Hva bør jeg ha nå?
Slik maskin som lager melka frister noe sinnsykt!! Erfaring?

Du trenger flasker, nok til å bare behøve å vaske en gang om dagen. Ca 12 var fint her til den første tiden :woot: Steriliseringsmaskin og tørkestativ er gull! Har en maskin fra event, hører mange anbefaler twistshake sin men den har tørkeprogram som starter automatisk etter endt sterilisering og varer i 2(!!) timer, da tar det jo en hel dag :wacky:

Jeg elsker dr brown. Brukte hipp da både nan og nan sensilac ikke var bra for min lille.

Dette med babybrezza og blanding av pulver med temperatur er jo veldig diskutert for tiden. Jeg ønsker meg en babybrezza, men min mann har lagt ned veto på den (på grunn av vaskingen av den/temperaturen). Man kan bruke en tommetipee da men det er egentlig bare en veldig dyr vannkoker. Vi kokte vann i vannkokeren og det funket veldig bra for oss. Har en som er på temperatur så koker først til 100 grader, fyller noen flasker med det vannet så jeg alltid har kaldt kokt vann. Når jeg da må lage flaske varmer jeg vann til 70 grader, blander ut pulveret og har så i kaldt vann. Så er den drikkeklar med en gang :happy:

Mam sine flasker skal være bra. Sist hadde vi en del flasker fra avent, full ammet + litt flaske spesielt på kvelden da han var mer sulten enn det jeg hadde melk til etterhvert.

Håper ammingen går like bra denne gangen, men er aldri garantert så tenker det er greit å ha noen flasker i tilfelle, er og greit å kunne venne babyen til å kunne gjøre begge deler om en skal noe hvor baby er hjemme med feks far.

Tenker at jeg isteden for en erstatning melke maskin, så kjøper jeg heller en god brystpumpe slik at ho uansett får morsmelk, i det minste ett par mnd i starten. Må vi over på erstatning så har vi vannkoker og termos, funket fint sist.

Har flaskebarn på 16 mnd nå og får flaskebarn som nr 2 i juni. Vi har likt avent sine flasker både de store og små. De små i begynnelsen, de store når man gir over 125 ml. Lokkene passer begge. Liker også avent sin flaskeserilisator med en liten kurv og stor kurv. Ferdigblandet nan på tur er gull og eller nan pulver ellers. Man får fort rutine og mannen min ble kjapt sjef for flaskevask og blanding. Sikkert godt å føle at man også deltar i pass og stell istedenfor at mor gjør alt.

Har veldig god erfaring med Dr. Brown flasker, beste for mine barn som gjerne fikk vondt i magen hvis det gikk for fort:) Så kjøper det denne gangen også, regner med jeg ikke får fullammet dessverre:/

Du trenger flasker, nok til å bare behøve å vaske en gang om dagen. Ca 12 var fint her til den første tiden :woot: Steriliseringsmaskin og tørkestativ er gull! Har en maskin fra event, hører mange anbefaler twistshake sin men den har tørkeprogram som starter automatisk etter endt sterilisering og varer i 2(!!) timer, da tar det jo en hel dag :wacky:

Jeg elsker dr brown. Brukte hipp da både nan og nan sensilac ikke var bra for min lille.

Dette med babybrezza og blanding av pulver med temperatur er jo veldig diskutert for tiden. Jeg ønsker meg en babybrezza, men min mann har lagt ned veto på den (på grunn av vaskingen av den/temperaturen). Man kan bruke en tommetipee da men det er egentlig bare en veldig dyr vannkoker. Vi kokte vann i vannkokeren og det funket veldig bra for oss. Har en som er på temperatur så koker først til 100 grader, fyller noen flasker med det vannet så jeg alltid har kaldt kokt vann. Når jeg da må lage flaske varmer jeg vann til 70 grader, blander ut pulveret og har så i kaldt vann. Så er den drikkeklar med en gang :happy:

Forstår jeg det rett at du har vannkoker som du kan stille inn hvilken temperatur den skal varme vannet til? For det høres jo i såfall helt fullstendig genialt ut! Har du navnet på den eller link til hvor man kan kjøpe? :)

Forstår jeg det rett at du har vannkoker som du kan stille inn hvilken temperatur den skal varme vannet til? For det høres jo i såfall helt fullstendig genialt ut! Har du navnet på den eller link til hvor man kan kjøpe? :)

ja har det. Det finnes ganske mange forskjellige typer men jeg har en fra bodrum ☺️

ja har det. Det finnes ganske mange forskjellige typer men jeg har en fra bodrum ☺️

Gikk rett i super-google-modus etter å ha skrevet det forrige innlegget og har nå bestilt en fra Wilfa :) Vår gamle skulle skiftes ut til mini kommer uansett, så det passet veldig bra, og dette virker jo helt genialt. Tusen takk for tipset!

Back
Topp