Flaskebarn

marutt

Glad i forumet
Hei. Er det noen som har litt erfaring med MME, som kan tipse meg åssen man lettest tilbereder? Ioke opp vann, kjøle ned og blande. Tar det ikke lang tid?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Du kan ha en termos med kokt vann, også en annen beholder med kokt kaldt vann. Slik blander du lett. Eller kok vann og sett i kjøleskapet, varm i mikro.

Oi, ser jeg havna i feil forum. Beklager :)

Men jeg leser på tåteflaska at jeg ikke skal ha kokende vann rett oppi den, må jeg blande det ut i noe annet til 50 grader først da? Føler meg skikkelig teit nå... :p

Men jeg leser på tåteflaska at jeg ikke skal ha kokende vann rett oppi den, må jeg blande det ut i noe annet til 50 grader først da? Føler meg skikkelig teit nå... :p
Hopper innom fra september..
Hvorfor kan du ikke kokende vann direkte i flaska?
Her gjør jeg det på samme måte som nevnt over;
koker opp vann med vannkoker
, også har jeg ei kanne med avkjølt kokavann i kjøleskapet. Heller noen ml kokende vann på flaska, har i litt malt (som trenger varmt vann for å løse seg opp), og så tilsetter jeg det kalde vannet til passende temp. Om jeg skal på besøk/ kjøpesenter osv, så heller jeg ønsket mengde kokt vann på flaska og varmer den 20sek i mikro. :)

Nei jeg aner ikke hvorfor... man koker jo flaska... men da gjør j det allikevel :p Da blir det mme på gutten :)

Nei jeg aner ikke hvorfor... man koker jo flaska... men da gjør j det allikevel :p Da blir det mme på gutten :)

Hehe.. det samme tenkte jeg.;)
Også kan du bruke malt om han blir hardmaga. Vi har gått over til sviskepuré, men vesla vår er snart 6mnd.
Lykke til!!!:)

MME er faktisk ikke så tungvindt som folk flest skal ha det til. Jeg ammet i starten, og gikk etterhvert over til kun mme. Synes nesten det er litt mere lettvindt:P

Jeg har ferdigkokt vann i en termos stående på benken, heller opp den mengden vann jeg ønsker og setter den i micro. Litt pulver oppi, så er du flar for mating;)

Hvis du skal på tur, så er det ganske greit å ha en doseringsboks til mme. De har en ganske grei en fra Avent sin serie, med 3 doseringsrom.
SCF135_06-IMS-global

Hvis jeg er hjemme har jeg kokt vann i kjøleskapet som jeg varmer i mikro. Er jeg på tur har jeg tatt meg råd til ferdigblanda mme :P Men det hender jeg har med kokt vann på termos med passe temperatur (ca 40 grader) og pulver i en boks. Det tar ikke så lang tid før det har kjølt seg ned til kroppstemperatur :)

Okeeei, det høres jo greit ut! :) Jeg skal amme litt v siden av, men begynner å bli ganske tomt her pg jeg er lei. Har prøvd lenge å opprettholde fullamminga, men nå har j det oppi halsen.... så, vi kan kose med flaske og vi :)
Takk for tipsa ;)

Kan jeg lage klart mme på flaske i kjøleskapet og gi i natt? Snakk om 6-8 timer...

Kan jeg lage klart mme på flaske i kjøleskapet og gi i natt? Snakk om 6-8 timer...

Nei, mme skal være så ferskt som mulig når barnet får det, og skal ikke stå til neste måltid ellet varmes opp. Men du kan gjøre klart mengden med vann på flaska (slik at du hiver den i mikroen) også måler du opp rett antall skjeer med mme som du har i et beger e.l. :)

Back
Topp