Flaskebarn og fast føde

2020glede

Flørter med forumet
Assistert-jentene
NÅr begynner dere med smaksprøver og eventuelt grøt. Har flaskebarn og han virker ikke fornøyd med det han får. Kan man begynne litt før 4 mnd?
 
NÅr begynner dere med smaksprøver og eventuelt grøt. Har flaskebarn og han virker ikke fornøyd med det han får. Kan man begynne litt før 4 mnd?
Det er tidligst ved 4 mnd og da med smaksprøver og litt grøt. Tror ikke det er mulig før den tid, men beste er å snakke med helsestasjonen.
 
Who er tydelige på anbefalningen 4mnd/17 uker. Dumt å sjangse før det.
 
Sier som de over, ikke gi før 4mnd. Det er tidligst ved 4mnd man kan starte, for tarmsystemet er fremdeles veldig umodent.
Hvis barnet ikke virker fornøyd med mengden han får, kan han vel få mer? Hør med helsesykepleier.
 
Min er 3 mnd og har fått smake på vaniljeis sjokoladakakerøre og klementin, har bare tatt littegrann på lillefingeren så ho skal få litt på tunga, men venter med den ordentlige smakingen og grøt når ho blir 4 mnd. Men nå er jo min 5 uker prematur så er egentlig litt usikker på om dette skal taes i betraktning på når man skal begynne å gi grøt ol.
 
Min er 3 mnd og har fått smake på vaniljeis sjokoladakakerøre og klementin, har bare tatt littegrann på lillefingeren så ho skal få litt på tunga, men venter med den ordentlige smakingen og grøt når ho blir 4 mnd. Men nå er jo min 5 uker prematur så er egentlig litt usikker på om dette skal taes i betraktning på når man skal begynne å gi grøt ol.

Det første barnet ditt har fått smake på av vanlig mat er kakerøre og is? Og er prematur?
 
Det første barnet ditt har fått smake på av vanlig mat er kakerøre og is? Og er prematur?
Altså det er snakk om mikroskopiske mengder bare for å få en liten smak. Ho lever i beste velgående så ser ikke noe problem med det :happy:
 
Altså det er snakk om mikroskopiske mengder bare for å få en liten smak. Ho lever i beste velgående så ser ikke noe problem med det :happy:
Hvorfor gi så tidlig? Det har ingen hensikt for hennes opplevelse av smak. Og mat assosieres ikke som noe som stiller sult før om mange, mange mnd. Når de begynner å spise ved 6mnd alder (hvis man kjører blw) er det bare lek, ikke for å stille sult.

Selv om du mener det er mikroskopiske mengder, så er det også mikroskopiske mengder som kan gi magevondt i form av at tarmsystemet er umodent. Ville absolutt ikke oppfordret andre til å gi slike 'smaksprøver' som du har gjort.
 
Back
Topp