Flaskebaby

Ines

Flørter med forumet
Hei,
Så etter en brutal fødsel har damene på neonatal avdelingen og føden kommet med alle råd og forsøk de kunne for å bidra til økt melkeproduksjon. Men kroppen min er i komplett sjokk og sparemodus etter svangerskapsforgiftningen.

Vi har derfor besluttet i samråd med barnelegene å gå over til morsmelkerstatning så lille jenta vår kan få spisetrening og vokse. Jeg får ikke ut nok melk til et måltid for henne iløpet av døgnet engang :confused:

Vi fikk da beskjed om hvordan type flasker vi ønsker å tilvenne henne til. Dette er ikke en situasjon vi hadde sett for oss å være i engang.
Så til dere som har hatt nyfødte som spiser fra flaske, hvilke flasker anbefaler dere?
Tenker da på at vi har ei lita prematur jente. Potensielt kolikk i fremtiden, lette å vaske. Vil gjerne kunne stappe i oppvaskmaskin osv.

Hei,
Så etter en brutal fødsel har damene på neonatal avdelingen og føden kommet med alle råd og forsøk de kunne for å bidra til økt melkeproduksjon. Men kroppen min er i komplett sjokk og sparemodus etter svangerskapsforgiftningen.

Vi har derfor besluttet i samråd med barnelegene å gå over til morsmelkerstatning så lille jenta vår kan få spisetrening og vokse. Jeg får ikke ut nok melk til et måltid for henne iløpet av døgnet engang :confused:

Vi fikk da beskjed om hvordan type flasker vi ønsker å tilvenne henne til. Dette er ikke en situasjon vi hadde sett for oss å være i engang.
Så til dere som har hatt nyfødte som spiser fra flaske, hvilke flasker anbefaler dere?
Tenker da på at vi har ei lita prematur jente. Potensielt kolikk i fremtiden, lette å vaske. Vil gjerne kunne stappe i oppvaskmaskin osv.
Vi har disse https://www.beeorganic.no/products/tateflaske-i-silikon-240ml-gronnborrn
da melken du har oppi duse ikke kommer i kontakt med plast. Når plast varmes opp eller varm mat/melk er i kontakt med plast under oppvarming, avgis mikroplast til melka/maten. Derfor er det vesentlig at det ikke er plast i kontakt med varm melk/mat.

Hei,

Hei Ines,

Skjønner at dette er vanskelig. Spesielt når kroppen ikke vil samarbeide. Jeg sliter med amming selv, og vi bruker bittelitt pupp men i hovedsak mme på flaske, til vår lille jente som kom 6.jan. Jeg klarer ikke produsere særlig med melk, selv med mye pomping. Kjenner litt på ammesorg, men det viktigste er jo at den lille legger på seg og vokser, og får kjærligjet :happy:

Vi bruker denne flasken og er veldig fornøyd med den. Den skal visstnok gjøre slik at den ikke forstyrrer ammingen, så skal være lett å veksle mellom pupp og flaske.

Back
Topp