Flaske

Marslykke<3

Glad i forumet
Marsboerne2017
jeg fullammer, og har store planer om å gjøre det også! Men en gang i blandt hadde det vært utrolig godt med litt mer fritid enn nå. Jeg er helt låst til lillemor da hun skal ha mat hver time/annenhver. Får jo ikke gjort noe.. flaske EN gang om dagen hadde hjulpet meg så mye. Men når kan jeg prøve det? Er det for tili nå? Hun er straks 3 uker gammel! Noen med erfaring med for tili prøvd/eller for sent prøvd slik at babyen ikke ville ta flaske i det heletatt?
 
Er i samme situasjon. Fullammer denne gang, førstemann ble flaskebarn 3 uker gammel etter amming, pumping og flasking. Føler meg egentlig som en slave. Må innrømme at jeg er mer fan av flaskebarn, til tross for mye styr med koking, og styr med flasker. Trodde jeg skulle amme hver 3.time kanskje, der tok jeg feil gitt[emoji38] skal holde ut noen uker til, men i påsken blir det å gi flaske en gang til dagen, så storebror får leke litt med mamma ute i snøen. Folk må si hva den vil, men jeg kjenner jeg trenge litt tid med han og, og ikke bare baby.
 
Er i samme situasjon. Fullammer denne gang, førstemann ble flaskebarn 3 uker gammel etter amming, pumping og flasking. Føler meg egentlig som en slave. Må innrømme at jeg er mer fan av flaskebarn, til tross for mye styr med koking, og styr med flasker. Trodde jeg skulle amme hver 3.time kanskje, der tok jeg feil gitt[emoji38] skal holde ut noen uker til, men i påsken blir det å gi flaske en gang til dagen, så storebror får leke litt med mamma ute i snøen. Folk må si hva den vil, men jeg kjenner jeg trenge litt tid med han og, og ikke bare baby.
Skjønner deg godt. Du har jo en til å gi oppmerksomhet til :) jeg har bare lillejenta her jeg da, men jeg føler meg virkelig helt låst. Jeg håper bare inderlig hun tar flaske. Tenkte kanskje æ vente et par uker til jeg også, men ble litt i tvil om det kanskje blir "for sent" å prøve henne. Hmm..
 
Jeg har matet med kopp og på flaske noen ganger da puppen var for hoven av brystbetennelse til at han klarte å ta tak. Fullammer igjen nå. Har ikke ødelagt for ammingen, men han har aldri vært noe flink til å gape høyt, så blir hylskriking ved hver amming. Jeg gav pumpet brystmelk, tror det blir litt anderledes med erstatning kanskje? Jeg ville pumpet og gitt på flaske eller kopp så du får litt fritid dersom du trenger det.
 
Jeg ga flaske i 3 dager under brystbetennelsen min da hun var 3 uker gammel. Sammen med betennelsen mista jeg også melka så jeg har vært nødt for å supplere noen ganger etter med flaske etter jeg har ammet. Hun tar med andre ord både flaske og pupp. Ingen problem. [emoji4][emoji106]
 
Min har tatt både flaske og pupp fra dag en. Hun er ikke sugeforvirret men foretrekker pupp :)
Samme her og. Fikk begge deler fra dag en, ingen problem. Babyen foretrekker pupp mer, men når får flaske klager ikke heller hehe
 
Jeg har matet med kopp og på flaske noen ganger da puppen var for hoven av brystbetennelse til at han klarte å ta tak. Fullammer igjen nå. Har ikke ødelagt for ammingen, men han har aldri vært noe flink til å gape høyt, så blir hylskriking ved hver amming. Jeg gav pumpet brystmelk, tror det blir litt anderledes med erstatning kanskje? Jeg ville pumpet og gitt på flaske eller kopp så du får litt fritid dersom du trenger det.
Det blir pumpet brystmelk ja :) ingen plan om å gi erstatning :)
 
Alltid spist hver time/ annenhver? De har periodevis økedøgn.. men jeg pumpet Meg forrige gang en gang daglig å ga direkte. Begynte etter et par dager. Ikke gjort det nå.
 
Jeg prøvde med flaske første gang da mini var ca. 4 uker for å venne han til flasken. Gir et flaskemåltid et par ganger i uka, så han lærer seg teknikken. Tror det er viktig å ikke vente for lenge med flaske heller, men at ammeteknikken er god før du starter. Vi gir melken på flaske kald (pumpet morsmelk) og han har ingen problemer med å drikke den kald, og veksler fint mellom pupp og flaske. Virker som han foretrekker den varme melken fra puppen. [emoji4]
 
Det blir pumpet brystmelk ja :) ingen plan om å gi erstatning :)

Jeg har begynt å gi annet hvert måltid med flaske nå. Får ikke såret til å gro på den ene puppen, så tenkte jeg skulle prøve å kun pumpe det en periode. Blir en tur på godpuppen etter flasken. Vet ikke om det er fordi han får for lite av det som er pumpet, eller om han bare vil ha puppekosen.
 
Alltid spist hver time/ annenhver? De har periodevis økedøgn.. men jeg pumpet Meg forrige gang en gang daglig å ga direkte. Begynte etter et par dager. Ikke gjort det nå.
Neida, noen dager lengre mellom enn andre :) men det vet jeg jo aldri! Veldig kipt om jeg drar ute å spiser med ei venninne for eksempel, men så må jeg dra før vi er ferdige fordi lillemor skriker etter mat :/ da er det greit for barnefar å ha litt å gi fra flaske :)
 
Noen som vet hvilke flasker som har sugesmokk med lite hull? Virker som det kommer så mye melk med den flasken jeg har nå,og frøkna delvis brakk seg de to gangene jeg har prøvd å gi flaske..
 
Rundt en uke etter fødsel var jeg så sår på brystvortene at jeg innimellom begynte å blø og ammingen var noe jeg gruet meg til hver gang han var sulten. Forsøkte å bruke skjold i noen dager og det gikk greit, men mini syntes ikke dem var like fantastisk som jeg syntes det var.

Bestemte meg da for å pumpe og endte opp med å fullpumpe i ca 5 dager da han elsket flaska og puppene mine fikk hvile litt. Har etter dette gitt han 1-2 måltider om dagen fra flaske og resten fra pupp. Han liker begge deler like godt og har aldri hatt noe problem med det ene eller det andre:)
Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!
 
Noen som vet hvilke flasker som har sugesmokk med lite hull? Virker som det kommer så mye melk med den flasken jeg har nå,og frøkna delvis brakk seg de to gangene jeg har prøvd å gi flaske..
Vet ikke helt hvordan størrelsene er på de forskjellige tutene. Men vi har flasker fra Medela (dem som følger med pumpen) og der er teknikken slik at det må suges for å få noe ut, hjelper ikke å bare klemme på tuten som med "vanlige" flasker. Da kommer det 2-3 dråper for hver gang det suges, så kommer ikke i store mengder. Kansje det kunne fungert?
 
Min fikk flaske og pupp om en annen fra første dag. Ingen problemer :)
 
Back
Topp