Flaske

anines

Elsker forumet
I det siste har jeg innimellom lagt merke til at jeg har blitt tom for melk på kvelden, om han har spist mye de siste timene før han skal legge seg, og før siste ammingen. Han blir da veldig grinete i og med at han ikke får ut så mye han vil. Går litt frem og tilbake om han tar flasken eller ikke, men han må jo bare klare det om han skal få siste måltidet i og med at jeg ikke har nok.

I kveld har han bare ligget og brekt seg og satt det i vrangstrupen, uten å egentlig få i seg noe. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Noe som gjør det enklere for han? Han suger fint på smokk, og vi har samme merke på flasken som på smokken.

Hvor gammel er barnet? Det er mindre melk i brystene på kvelden, og de kan gjerne føles litt slappe/tomme. Til gjengjeld så er melken på kvelden litt fetere på kvelden, slik at barnet blir mett av mindre. Var det hs forklarte til meg. Prøv å øk produksjon ved å legge han til brystet oftere, eventuelt bruk pumpe hvis du har mulighet til det. Lykke til :)

Hvor gammel er barnet? Det er mindre melk i brystene på kvelden, og de kan gjerne føles litt slappe/tomme. Til gjengjeld så er melken på kvelden litt fetere på kvelden, slik at barnet blir mett av mindre. Var det hs forklarte til meg. Prøv å øk produksjon ved å legge han til brystet oftere, eventuelt bruk pumpe hvis du har mulighet til det. Lykke til :)

Han er 3,5 måned. Men er det ikke greit å lære han å ta flaske uansett om jeg stortsett fullammer? Helsesøster her sa at det var greit å øve på det hvertfall.

Han er 3,5 måned. Men er det ikke greit å lære han å ta flaske uansett om jeg stortsett fullammer? Helsesøster her sa at det var greit å øve på det hvertfall.
Jeg ville ha prøvd flaske. Greit å ha den muligheten om du ikke er tilgjengelig :)

Jo, veldig greit at de øver på å ta flaske. Er veldig greit den dagen du trenger at noen ser til han en stund. Jeg bare tenkte på det med at du føler du hadde lite melk.

Det er vanlig med økedøgn rundt den alderen, og hvis han da skal klare å øke noe på produksjonen så er det dumt å gi får mye på flaske sånn at han sover for lenge på natta før du ammer igjen.
Produksjonen øker mest på natta da hormonet er på topp.

Gi evt bare litt på flaske sånn at han sover en time eller to.

Men du sier han brekker seg. Kan det rett og slett være at han får for mye, og at han blir uvel?

Det er vanlig med økedøgn rundt den alderen, og hvis han da skal klare å øke noe på produksjonen så er det dumt å gi får mye på flaske sånn at han sover for lenge på natta før du ammer igjen.
Produksjonen øker mest på natta da hormonet er på topp.

Gi evt bare litt på flaske sånn at han sover en time eller to.

Men du sier han brekker seg. Kan det rett og slett være at han får for mye, og at han blir uvel?

Han får så og si ikke ut noe. Er bare når det først kommer litt at han svelger feil og brekker seg eller begynner å hoste.

Han sover ikke så lenge på natten som han gjorde før. Da la vi han rundt 9 tiden og han sov til 5, mens nå vil han gjerne ha mat rundt 2 tiden også. Sånn har det vært de siste 2-3 ukene. Derfor jeg lurer på om han får i seg mindre mat på kvelden nå enn før.

Back
Topp