Flaske

*englefjes*

Forumet er livet
Hvor mange ml drikker/spiser en tre uker gammel baby hvis de får mme eller mm på flaske? Tenkte vi skulle øve litt på flaske etterpå, så da må jeg pumpe ut litt nå mens hun sover.

Har ikke fått de to andre til å ta flaske, så tenkte vi skulle øve litt tidligere denne gangen.
 
Min spiser rundt 100 til 150 ml mm.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vi har gitt 60ml, men har ammet i tillegg da.

Man skal ta vekta og dele på seks også seks igjen.
Feks 3500g/6=583/7=97

Så 97ml 6 ganger i døgnet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Anbefaler også Medela calma flaske, absolutt favoritt her!

Ligner på et bryst, må jobbe litt for å få ut melka.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Vi Har fått vite at de skal ha 15% av kroppsvekt delt på antall matinger de skal ha i løpet av en dag. Vi mater 8 ganger i døgnet, så da skal han ha ca 60 ml per mating.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for tips :) pumpet ut ca 100 og satt det i kjøleskapet. Hun kan jo bare få pupp i tillegg hvis hun vil.
 
Hvis jeg husker riktig er det vel litt forskjell på mengden mme og mm de har behov for. Mme er jo ganske mektig for kroppen, men der står det jo på pakka anbefalt doseringer og mengde. Men 60-100 ml høres jo normalt ut ved et måltid og 2-3 timer intervall.
 
På pakken står det 90ml seks ganger døgnet.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Antall ml. morsmelk og erstatning kan nok ikke sammenlignes nei. Erstatning er mer mettende og det kreves dermed mindre. Jeg ville forøvrig ikke brydd meg så mye om verken utregninger eller hva som står på pakka. Storebrors spising kunne aldri sammenlignes med "normalen". Han spiste alltid mye mer og jeg stressa meg ofte opp og bekymra meg over at han spiste mer enn hva boksen sa. Men han lever i beste velgående idag og er ganske normalproposjonert med sine 18 kilo og 110 cm. Riktignok stor til å ikke ha fyllt fire år, men vekt og lengde samsvarer. Så gi ungen mat til den er mett og fornøyd:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hun tok faktisk flaske :) :) :) det har ingen av de andre gjort! Nå tenker jeg at vi gir en flaske i uken fremover slik at hun ikke gjemmer det....
 
Vi har ikke prøvd flaske enda til junior. Med den første så fikk hun ganske tidlig, og vi ga morsmelk en gang i uken på flaske bare for å holde ved like. Men har så lite lyst å pumpe meg. Redd for å få for mye produksjon. Men gjør vel ikke det av å pumpe en gang i uka.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har ikke prøvd flaske enda til junior. Med den første så fikk hun ganske tidlig, og vi ga morsmelk en gang i uken på flaske bare for å holde ved like. Men har så lite lyst å pumpe meg. Redd for å få for mye produksjon. Men gjør vel ikke det av å pumpe en gang i uka.


Sent from my iPhone using BV Forum

Akkurat det er jeg litt redd for også.
Tror kanskje jeg kan ha litt for mye fra før. Men tenkte at hvis jeg bare pumper ut litt om gangen og heller samler opp til en flaske i uken, så går det sikkert greit.
 
Her pumpes det stort sett hver dag. Men jeg gir stort sett alltid det som pumpes ut på flaske rett etter så da suges det jo ikke noe mer og produksjonen økes ikke. Tror nok det skal en del ekstra pumping til for å øke produksjonen. Man kan jo evt. bare pumpe ut ekstra melk og fryse. Mitt motto er at man får aldri for mye morsmelk i fryseren. Jeg lagde meg ett lager i starten når produksjonen var for stor.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp