Flaske

Lillasin

Elsker forumet
VIP
Får deres ennå flaske? Mini får på kvelden.
Når skal de slutte??

Eg amma fram til 9 mnd, då ville ho ikkje ha lenger. Etter det måtte me venne ho til Nan, ho vil bare ha Nan ferdigblanda rett fra kartongen, romtemperert eller kald. Ho får tåte til frokost og kvelds, i barnehagen får ho vanlig mjølk i tutekopp. Veit ikkje så lenge ho skal ha den, ho koser seg vel igrunn ikkje meir med tåta enn med tutekopp, det er bare noko å drikk av for ho. Men for mor, som mest sannsynlig ikkje skal ha fleire barn, vil at veslesnupp skal ha tåta litt lenger;)

Vi ammet til uka før han ble året... Naturlig nedtrapping etterhvert som han mistet interessen mer og mer. Kveldsammingen sluttet jeg med sist, og det gikk overaskende fint:) Jeg tror litt på det å lytte til barnet og seg selv. Vil du gi flaske så gjør det til det føles naturlig å slutte med det for dere begge:)

Ammet til hun ble 7 mnd, da ville hun ikke mer. Gikk over på Hipp tilskuddsmelk.
Nå får hun ei flaske med vanlig melk før hun legger seg.

Ammet til hun var 8-9mmd, da ville hun ikke ha pupp. Fikk kanskje flaske noen mnd. Slutta vel med flaske da hun fylte året.

Ammet han til han var 14,5 mnd, da var det tomt, men han vil ikke ha melk eller nan, men prøver å gi det til han til måltider og sånt er vist en tilvenningssak sa hs. Bare gjør det som føles best for deg, en venninne av meg fikk en gutt i november 10 og han får flaske på kvelden enda :)

Back
Topp