Flaske tilvenning...

Wannebe

Glad i forumet
Noen tips? Vesla nekter:( jeg bruker avent flaske med mamtutt, men hun bruker bare nuk smokker. Kanskje jeg må investere i nye nuktutter? Hadde jo vært fint om hun tok flaske, så jeg kunne kommet meg litt ut uten baby innimellom:)
♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Øve øve å øve ;) vet ikke annet jeg nei. ;)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Kanskje det kommer for lite ut av avent smokken? Hu her bruker nr 3 nå. Nr 2 ble hu bare sur på og spiste lite og var våken hele tiden. Da vi byttet til nr 3 spiser hu fem måltider i døgnet av 200 ml og kan sove opp til fire timer imellom om dagen før hu våkner og vil prate. Og hu sover hele natta. Noen barn synes det kommer for tregt. Pratet med ei i går og hu hadde hatt det samme problemet når hu skulle begynne med flaske. Så kanskje det går for tregt?

Kanskje det kommer for lite ut av avent smokken? Hu her bruker nr 3 nå. Nr 2 ble hu bare sur på og spiste lite og var våken hele tiden. Da vi byttet til nr 3 spiser hu fem måltider i døgnet av 200 ml og kan sove opp til fire timer imellom om dagen før hu våkner og vil prate. Og hu sover hele natta. Noen barn synes det kommer for tregt. Pratet med ei i går og hu hadde hatt det samme problemet når hu skulle begynne med flaske. Så kanskje det går for tregt?

Hun vil ikke suge på den en gang.. så er nok ikke at det kommer for tregt, hun vil bare ikke ha den i munn... men må vel bare øve øve øve som nevnt over;)

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Ser at eg og må komme i gang med flasketilvenning. Skal jo reise t London i 3 dager uten baby i desember.

Har samme problem her ógså! Vil så gjerne at ho skal ta flaska så jeg har mulighet til å ta et par-tre timer "fri." Men ho nekter - blir rasende!

Vi har slitt/ sliter tidvis enda med å få Victor til å ta flaske. Det er mye frem og tilbake ved måltidene- antakeligvis siden han er plaget enten med nakke eller mage. Han er sint, har vondt og er anstrengt.
Jeg pleier å ha gulpekluten i mellom oss, den forbinder han med mat så når han roer seg ned søker han og presser nesa og munn ned i kluten - da gjelder det for oss å stappe inn flaska :P
Også sørge for at den ligger riktig på tunga hans.
Nuk har jo blant annet en sånn kort, litt flat tut som vistnok skal minne om puppen.
Den kjøpte jeg i 09 fordi den skulle være så ammevennlig så den er kanskje bedre for de babyene som ikke liker vanlig avent/ brown tut? :)

Bruker Tommee Tippee sine flasker ( de med anti kolikksystemet). De har stor rund smokk som ligner en pupp. Vet de har det merket på noen apotek her i Norge, pleier selv å bestille på ebay. Både storesøster og lillesøster har foretrukket dem fremfor andre :-)

Bruker Tommee Tippee sine flasker ( de med anti kolikksystemet). De har stor rund smokk som ligner en pupp. Vet de har det merket på noen apotek her i Norge, pleier selv å bestille på ebay. Både storesøster og lillesøster har foretrukket dem fremfor andre :-)
Jeg har prøvd den og avent sin. Føkena er like rasende på begge!

Fikk tips i går på klubb at eg må prøve når babyen er trøttest. Da er de litt likegyldig. Tidlig morning eller sent på kvelden.

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Back
Topp