Flaske-spørsmål

filiol

Forelsket i forumet
Hvilken størrelse bruker dere på tutten på avent flaskene? Har noen nr to og en nr fire, men vet ikke hva som er rett størrelse til en baby på snart tre mnd.. Noen som kan hjelpe? :-) Jeg fullammer enda, men skal ha barnevakt neste helg og da er det jo greit at flaskene er passelig size.. :)

Hvis du fullammer enda, og har planer om å fortsette med amming etter at barnet har fått flaske en dag kan det være lurt å begynne med 1'er sutten, dette fordi det da blir mere jobb for babyen å få ut melka. Kjenner til en del som slet med amming etter at flaska ble introdusert, fordi de får ut mye mer melk og må jobbe mindre for det og vil dermed ikke ha pupp etterpå. Men det er jo selvsagt veldig individuelt :) 

Har selv delammet siden han var 3 uker uten problem, men vi har brukt medela flaskene da.

Okei. Da er fire i alle fall uaktuell. ;-) hvor mye drikker de da? Er så usikker på hvor mye jeg må pumpe opp og ha på hver flaske.. ;-)

Bruker Avent sin nr 1, og han er snart 7 uker gammel.
Det er den minste åpningen, og likevel renner det melk ut av munnviken på han, virker ikke som han greier å svelge unna....

Noen som vet om andre tutter som det kommer enda mindre ut av?

krisak skrev:
Hvis du fullammer enda, og har planer om å fortsette med amming etter at barnet har fått flaske en dag kan det være lurt å begynne med 1'er sutten, dette fordi det da blir mere jobb for babyen å få ut melka. Kjenner til en del som slet med amming etter at flaska ble introdusert, fordi de får ut mye mer melk og må jobbe mindre for det og vil dermed ikke ha pupp etterpå. Men det er jo selvsagt veldig individuelt :) 

Har selv delammet siden han var 3 uker uten problem, men vi har brukt medela flaskene da.

vi prøvde medela men han nektet å ta den... tror ikke han skjønte at han må suge på den.... vt ikke.

Medela flaskene er vakum, slik at de må sutte for å få ut noe melk! De beholder sugeteknikken og det skal være lettere å delamme :) 

Vet flere som ikke tar den med en gang, da kan det hjelpe å klemme på flaska slik at melken strømmer ut, eventuelt dyppe tuten i litt malt ;) (og så gi flaska når ungen er veldig sulten!) 

krisak skrev:
Medela flaskene er vakum, slik at de må sutte for å få ut noe melk! De beholder sugeteknikken og det skal være lettere å delamme :) 

Vet flere som ikke tar den med en gang, da kan det hjelpe å klemme på flaska slik at melken strømmer ut, eventuelt dyppe tuten i litt malt ;) (og så gi flaska når ungen er veldig sulten!) 

da lærte jeg noe :) har kjøpt to av dem nå, og trener han i å ta flaske så jeg kan være borte innimellom. Han likte ike avent så godt, men medela tok han :)

Back
Topp