Flaske om natten?

Tjukka-igjen

Forelsket i forumet
Gir dere fortsatt flaske om natten?

Vi legger småen ca. kl 19, etter en flaske melk (150-180ml).
Så har vi pleid å gi en flaske når vi legger oss sånn i 23-24 tiden for at vi skal slippe å stå opp og lage melk etter en times tid.
Så våkner han igjen i 5-tiden og vil ha flaske igjen, og sover da til rundt 6.30-7 og vi står opp.

Han er nå 8 mnd og trenger vel strengt tatt ikke melk om natta, eller?

Men kan babyer sove helt fra 7 - 7 uten melk?
Har egentlig mest lyst å venne av med begge disse måltidene (han har ikke fått tenner enda, men de kommer vel snart, og da er det jo ikke helt gunstig med nattmåltider)

Begynte i natt å gi litt mindre pulver i 5-måltidet, og tenkte å vanne melka mer og mer ut og ev. gi mindre og mindre.

Hvordan gjør dere det om natta nå? Og hvordan gikk det med avvenningen?

Noen kan sove veldig lenge uten mat om natta, men 5-tiden er vel strengt tatt ikke natta ;) Tidlig morgen :-)

Vi ammer da, men har akkurat avvent nattpuppen kl 3. Begynte å gi vann i stedet rett og slett. Nå er han syk samtidig og sover dårlig og våkner fast i 3-tiden for vann, men håper det går over etter hvert :-) Prøver alltid smokk først. En av nettene sovnet han uten vann. Ellers blir det tidlig frokost (pupp) i 6-tiden.

Her er det nattflaske en gang i blandt...dvs tidlig morgen kl 05-06..:)
Men sover ofte også hele natten uten..
Tenker ikke å avvenne ham med dette nå.. For det første er han syk, og for det andre er det greit å få ham til å sove litt lenger enn kl 05-06!:P

Så sant de legger fint på seg, så har de ikke behov for mat om natten.

frøkna vår får en flaske 150 ml før hun legger seg, så får hun en flaske 150 ml om hun våkner i løpet av natten. Men har også tenkt om det er på tide å avvenne hun den da jeg ser hun sover noen netter rundt uten mat.

har dere prøvd å ikke vekke han for den første flasken? når han er så stor ville jeg nok ikke vekket han for å gi han mat. Da blir han jo vant til å få mat på den tiden ;)
får han grøt om kvelden? Da skal han jo i utgangspunktet være mett når han i tillegg har fått flaske før han sovner.

Jeg skulle akkurat til å skrive ett identisk innlegg! Er du meg kanskje? ;)

Jeg har kommet frem til at jeg skal ta nattavvening, på den ene iallefall, til helga. Tv2 drikker nemlig 7-800 ml mme på natt fordelt på 4 flasker ca!!! Jeg har også brukt litt mindre pulver på natt, uten noen særlig effekt og mindre mengder protesterer de på. De spiser bra på dagen og har på ingen måte behov for nattmat lenger :)

Jeg tror jeg kommer til å gå for helstopp, uten å tilby annet enn smokk og trøst, så får vi se hvem som holder ut lengst :p

Noen kan sove veldig lenge uten mat om natta, men 5-tiden er vel strengt tatt ikke natta da ;) Tidlig morgen :)

Hehe, tja... jeg har ingen planer om å begynne å stå opp kl 5 iallfall :brilsmurf

Hehe, nei, ideelt sett (for oss voksne) sover de jo lenger, men det finnes dessverre noen små som mener det er morgen kl 5 og som ikke vokser det av seg på mange år ;) Håper selvfølgelig ikke din er sånn! :) Ikke min heller - hehe, men her ser det dårlig ut. Både jeg og pappaen er morgenfugler (når vi har fått nok søvn) og tassen har vel aldri sovet lenger enn 6. Våkner som regel før. Og sovner sjelden igjen før et par timer senere :p

Jeg skulle akkurat til å skrive ett identisk innlegg! Er du meg kanskje? ;)

Jeg har kommet frem til at jeg skal ta nattavvening, på den ene iallefall, til helga. Tv2 drikker nemlig 7-800 ml mme på natt fordelt på 4 flasker ca!!! Jeg har også brukt litt mindre pulver på natt, uten noen særlig effekt og mindre mengder protesterer de på. De spiser bra på dagen og har på ingen måte behov for nattmat lenger :)

Jeg tror jeg kommer til å gå for helstopp, uten å tilby annet enn smokk og trøst, så får vi se hvem som holder ut lengst :p

Har prøvd å bare gi smokken, men han hyler og er tydelig sulten. Derfor tenkte jeg å bare ta mindre og mindre pulver, sånn at han gradvis kan venne seg av med det, har jo ikke lyst at han skal ligge der og være sulten heller....
Kan gi en oppdatering hvordan det går etter et par netter :)

Her har vi både to og tre måltider om natten, det kommer nok av at jeg ikke får i han nok på dagen. Jeg jobber med saken :)
Her er det iallefall natt klokken 5, ingen barn eller voksene kommer ut av sine senger før syv, helst åtte ;)
Så han får mat sånn klokken 00-01 så igjen rundt 03-04 og igjen 05-06...
Så jeg håper han snart spiser mer fast føde!

Jeg ammer da, men det varierer veldig på hvor mange måltider på natta.

Strengt tatt så behøver hun sikkert ikke mat, for hun spiser frokost, lunsj, stort sett middag og kveldsmat. I tillegg pupp på dagtid.

Men hun er innimellom tett og forkjøla, og da tenker jeg hun blir tørr i halsen og trenger væske. Dessuten har hun ikke lagt på seg veldig mye siden 19 desember, "bare" ca 500 g, så jeg tenker at hun har behov for mat. Iallefall de dagene hun ikke spiser så mye pupp og bleiene har vært tørrere.

I natt skulle jeg prøve vann, så når hun våkna rundt midnatt og var urolig fikk hun vann. Hun sovna igjen omsider og sov helt til 05, så da var hun nok ikke sulten. Spiste en pupp og sov videre til 07 og spiste den andre.

Jeg ville bare prøvd meg fram jeg, men ikke vekket for mat før dere legger dere. Det er dessverre sånn det er å ha babyer/barn, man får aldri sovet hele natta uten oppvåkning. Kanskje han sover til 03 for mat og så sover til 07? Verdt et forsøk ;)

Har ikke fått flaske på natta siden han var 5 mnd her og det gikk bare fint:) Han klarer seg fint uten mat fra 19-8.00 her:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja.. Usikker på når.. Men er vel mellom 1 og 3 tror jeg

Gikk fint i noen dager her uten nattmat, men nå er det gjerne 3 ganger etter sengetid til frokost. Min er 8 mnd og trenger det nok ikke, men orker ikke å slutte nå, må få litt søvn først :p

Her sover han fra 19, så våkner han (uten at tutten hjelper) mellom 0500-0900. Og da får han 200 ml melk :) Jeg regner det som dagens første måltid.

Sendt fra min Samsung

Back
Topp