flaske om natten?

nora4

Forelsket i forumet
fikk beskjed  fra hs at de skal ikke ha mat om natten lenger,og snuppa klarte det i noen netter,med nå har hun begynt igjen å våkne om natten og vil ha melk,prøver å lure hun med litt vann,men hun skjønner det,drikke opp hele vann flasken,og begynner hun å skrike igjenemoticon får hun litt mme ca(80-50ml)da blir hun kjempe fornøyd og sovner med en gang''hva synes dere om det? og hvordan er det hos dere?takk

Vi har sluttet med mat på natten. Dvs før kl 5.30 om morgenen.
Spiser hun godt på dagtid da? Og når på natten er det hun våkner og vil ha mat?

Ikke lett det der.
Her har Erlend for det meste sovet natta gjennom siden han var 8 uker, og har dermed ikke krevd melk på natta.
Om det blir krise så gjør det vel ikke noe om hun får litt melk slik at dere får sovet litt.
Men kanskje prøve å unngå det om dere kan hvertfall.
Ikke tilby henne melka så fort, men prøve vann eller eventuelt ingen ting først å se om hun sovner igjen.

bet_ skrev:
Vi har sluttet med mat på natten. Dvs før kl 5.30 om morgenen.
Spiser hun godt på dagtid da? Og når på natten er det hun våkner og vil ha mat?

i ca 5 tiden''

5 tiden regnes som morgen her i huset. :) Lillebror får flaske i 10 tiden på kvelden, og pupp når han kommer over i senga vår i 5 tiden. At HS sier at han ikke trenger er en ting, det er dere som skal bo med ungen. Så så lenge det ikke er et problem for dere å amme/gi flaske på natta så er det bare å fortsette. Jeg ammet eldste 1 gang om natta til hun var nærmere et år. Det gikk gradvis over av seg selv ved at jeg sluttet å automatisk tilby mat. Prøvde først å roe i senga, ved å bære, gi vann, og om ingen ting hjalp fikk hun pupp. Det gjorde ikke meg noe å stå opp en gang på natta, syns det var litt koselig. Eneste tiden på døgnet hun hadde tid til å sitte stille og kose litt.

Me hadde samme problem me Odin
men han fikk faktisk flaska t han fant ut selv at han ikke trengte den/ville ha ann.
10mnd sov han uten flaska, men ikke før
eg valgte soving me et lite avbrekk me melk istede for mye tull.

Håvar slutta i 3-4mnd alderen heilt  selv.

så om du tror hu trenge d så la hu få, så lenge du suns d e greit.
e ikke alt som e rett fordi hs seie d.

*Tullingen* skrev:
men han fikk faktisk flaska t han fant ut selv at han ikke trengte den/ville ha ann.

det e helt greit for meg,og eg synes at hun virket sulten, for hun har klart noen netter uten å få flaske''

nora4 skrev:
*Tullingen* skrev:

det e helt greit for meg,og eg synes at hun virket sulten, for hun har klart noen netter uten å få flaske''

Då suns eg du bare kan gi hu flaska. Eg ser ikke problemet me d i d heila tatt, ikke ennå!
di e jo ikke så store. Å unger e forskjellige å har forskjellige behov.

Lykke t :)

Enig med tullingen, unger er forskjellige og har forskjellige behov.

Min får pupp ca tre ganger hver natt. Han har sikkert ikke behov for så mye, men det er mye enklere for meg å bare gi han pupp enn at han skal grine masse og kanskje være sulten. Voksne er jo også forskjellige. Jeg spiser ca hver tredje time. Mannen min kaldsvetter og holder på å gå i bakken om ikke han får mat hver tredje time. Mens andre spiser kanskje bare to måltider om dagen. Jeg spiser ca fem! Så da regner jeg absolutt med at bebisene våre også er forskjellige.

Vår gutt sipser ikke så mye på dagtid så han får alltid melk om natten hvis han våkner og vil ha det. han ligger litt under gjennonsnittet når det gjelder vekten og da gir jeg han mat når han først ber om det.
gir han heller en flaske så han får sove videre, ellers blir det bare mye sutring og lite soving på alle.

eg var drit lei og totalt utslitt for noen uker siden av å våkne 1-2 ganger på natt med flaske til henne. Fant ut at vi måtte gjøre noe. Skulle ikke så mye til. Vi bare ignorerte henne når hun våknet og "kjeftet", hun gråt ikke. Etter 4-5 minutter sovnet hun igjen. Samme gjorde vi neste natt, og jammen var det over med det. Hun kan våkne enda men da er det bare for hun ikke finner igjen tutten selv, hun krever ikke mat lengre om natten og det er deilig.

Her får hun flaske om hun nekter å sove igjen. For sove skal jeg uansett :p Hadde brydd meg katten hva HS sier. Ei flaske fra eller til hva har det å si da? ;)

Men hvordan blir det med tannhelsen når de får mat på natten uten at tannebissene pusses etterpå?

Adrian får 1-2 flasker om natten.
HS har sagt samme som meg, men eg syns det virker som han treng den.. har prøvd bare tutt eller vann men da blir han sint.. heller ei flaske enn skriking... syns og det er litt kos..

vanessa sov natten igjennom fra ho var 2 uker..

Back
Topp