Flaske med mm

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
På mandag skal jeg kjøre tre timer en vei for å hente to barn og jeg tenker d blir for mye for BA å være med på den turen. Så pappaen skal være hjemme med han og gi han flaske. Har vært så bestemt på at flaske skulle han ikke få i d hele tatt. Men d blir jo bare for den dagen og vi tenker at d må være bedre for han enn den lange bilturen. Hva tenker dere? Skal prøve med flaske i helgen for å se om han i d hele tatt tar den altså;) og barna vil så gjerne at d er jeg som henter:)

Har gitt mi en flaske nå å da, går helt fint, hun ammer like bra fortsatt, er snakk om 1-2 flasker å ikke noe jeg gjør gjevnlig. Tror sålenge amminga er på plass å baby har god sugeteknikl går det nok helt fint!:)

Jeg er flaskemamma. Gutten min har fått flaske fra dag to. Jeg ammet alltid før han fikk flaske helt til han ble 2 uker gammel. Han fikk smokk da han var 1 uke. Allikevel klarte han å ta puppen og suge ut den lille melka som var. Har prøvd å lagt han til nå og da ukene etter også, og det er ikke noe problem at han tar puppen. Ingen sugeforvirring :) Bare synd det er så lite melk, ellers hadde det nok gått med amming.

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg nok prøvd med flaske :) Flasken Medela Calma skal være fin for de som ammer, om du er redd for sugeforvirring.

Vi gir småen flaske innimellom for å gi mor en pause (han kunne seriøst ligget med puppen i munnen døgnet rundt om han fikk lov).

Blir ca. Annenhver dag og er ikke snakk om de store mengdene. Ingen sugeforvirring her i hvertfall, han sliter litt med å få tak i flaska, men så lenge vi holder den rett så får han til å ta pauser. Viktig (om du ikke bruker medela calma) å holde den slik at ikke hele smokken blir full i melk - da renner ikke melka inn i munnen på baby, men han må suge for å få og kan dermed ta pauser ved behov og slippe flaska når han er mett.

Dette kalles langsom flaskemating og kan leses om på ammehjelpen sine sider

Det er ikke mange flasker i dag som renner av seg selv, tror jeg? Jeg kan holde Avent og MAM sine på hodet uten at det renner. Gutten min må suge fra dem for å få ut melka :)

Det er ikke mange flasker i dag som renner av seg selv, tror jeg? Jeg kan holde Avent og MAM sine på hodet uten at det renner. Gutten min må suge fra dem for å få ut melka :)
Da må det være noe helt nytt (eller andre enn standard flasker), for våre mam og avent flasker fra 2014 lekker i hvertfal!

Da må det være noe helt nytt (eller andre enn standard flasker), for våre mam og avent flasker fra 2014 lekker i hvertfal!
Når jeg skal kjenne etter om melka er varm nok må jeg alltid ta i litt så dråpene kommer :P

Last edited:
Jeg var på vitnemålsutdeling i dag i bunad. Da måtte jeg pumpe meg å gi på flaske til lille på 7 uker. Det gikk kjempefint og skapte ingen forvirring med sugeteknikken. Men hvordan vet man egentlig hvor mange Ml de skal ha? Hun fikk 75 Ml og virket veldig mett og fornøyd etterpå. Skal ikke gjenta seg ofte da jeg syns amming er mye koseligere og bedre for babyen, men var greit når man"må".

Back
Topp