Flaske babyer? Hvor mye

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Spiser de og hvor gamle og store er de, å hvor ofte?

Syns min på 7uker å rundt 6 kg spiser lite når han spiser 100-120 ml vær 3-4 time??

Mun gutt er snart 10uker veier nok litt over 6kg, og har siden han var en mnd spist 200 ml til hvert måltid, som er ca hver 4 time. Han sluker alltid det han får, så kunne sikkert spist enda mer, men jeg syns det er mye allerede.
Men han gulper en god del da..

Min er snart 8 uker og har vell snart passert 5,5 kg. Han spiser ca 120-150 ml hver 2-4 time. (sover 6-8 timer om natten da)

Min er 9 uker og spiser 120-150 hver 2-3 time. Han er 5,8 kg

Mi er 6 uker og veier 4,5kg. Spiser mellom 80 og 130ml hver andre til tredje time, og 65ml på natta om hun finner på å våkne.

Tommelfingerregelen vi fikk på sykehuset var at babyen i løpet av et døgn skal ha 150ml pr kg de veier. Mulig det kun gjelder de første ukene, men vi følger hvertfall den oppskriften ennå. Er ikke alltid hun vil ha så mye, men vi legger i det minste opp til at hun får nok hvis hun vil ha. Hun har også større appetitt på morgenen enn kvelden, så det utnytter vi.

7 uker til onsdag. Hun spiser nesten alltid opp flaska på 150ml. Ca 3-5 time, på natta så alt fra 5-8 timer:)

Min spiser ca hver 3-4 time. Noen ganger sover hun 5 timer før hun vil ha mat også og på natta går det fort 6 timer før hun vil ha mat. Hun spiser som regel 130-140ml. Noen ganger bare 70 andre ganger 200. Hun var 8 uker i går og veier 5,5kilo. Veide 4020 da hun ble født :)

Spiser de og hvor gamle og store er de, å hvor ofte?

Syns min på 7uker å rundt 6 kg spiser lite når han spiser 100-120 ml vær 3-4 time??

Min er 11 uker nå og han spiser nesten alltid bare 120 ml hver 3 time ca. Noen få ganger kan han spise 140-180 men det bare hvis det går ca 4 timer siden sist mating. Synes også det er lite, men han er fornøyd så da går det bra

Back
Topp