Flaska!

1+1

....
Ååå! Jenta mi vil ikke ta flaske! Hun har tatt den et par ganger, (misfornøyd, men har tatt den) men det er ei stund siden. Nå ill-skriker hun når vi prøver, blir så fornærma. Jeg skal snart i bryllup, og skal ha barnevakt så blir litt fortvila. Har lyst å ha muligheten til å gå ut alene. Behovet begynner å snike seg innpå meg nå. Hvis hun nekter flaske blir jeg jo "fanget" som hennes eneste matkilde i lang lang tid. Ikke at jeg klager, jeg elsker å være sammen med Ada, men kunne godt tenke meg muligheten til noen "meg-dager" innimellom! SÅ, spørsmålet: Tar deres flaske? Hvilken? Og måtte dere prøve lenge?

Hvilken smokk bruker du?
Jeg har merket på Sindre de siste dagene at han er mer glad i mam smokkene enn i advent smokkene.

Her har det samme skjedd.. prøvd å gi minsten flaske to kvelder på rad nå, men det har bare blitt hyl og skrik.. Det har ikke vært noe problem tidligere! Har prøvd dr.brown flasker, avent og ameda.. er de typene vi har, men ingen som er bedre enn noen andre, så tror han bare har bestemt seg for hva han vil ha rett og slett:P Tror det eneste som kan hjelpe er å prøve litt hver dag.. skjønner godt at du kunne tenke deg en ammefri kveld! Er akkurat det samme jeg er ute etter! Selv om det så klart er kos med det, så bør vi kunne unne oss en alenekveld i ny og ne altså! 

hvilken størrelse har du på tuten?

husk at man skal bytte når de er både fra de r 0mnd ,  1 og 3 mnd.. kommer det for sakte gidder de ikke ta flaske fordi det kommer fortere fra puppen... vi har vært i bryllup og konfirmasjon med avent og medelica flaskene...

lykke til :)

Har du prøvd Tommee tippee sine flasker? Har ikke prøv selv, men hørt de skal være gode :)

Tommee Tippee

Closer to Nature flaskene er utformet for å etterligne mors bryst, noe som gjør det enkelt å kombinere amming og flaskeernæring. Den myke silikonsmokken er fleksibel og myk med en sensitiv ventil som regulerer luft. Tommee Tippee Closer to Nature tåteflasken er helt unik i sitt design. Inneholder 0% Bisphenol A. Denne elegante flasken er designet for å kunne holdes på tre måter mens barnet mates. Dette gjør matingen enklere for både mor & barn. Den vide åpningen gjør rengjøring og fylling av flasken enkel. Flasken har en lekkasjesikker topp, som er enkel å fjerne. Velg mellom rosa eller blå utgave

Mange gode forslag her.
Min største ville ikke ta falske... helt til jeg fant en tut han likte. MAM sine flasker der smokken er mer formet som en brystvorte (litt flat, bred og bløtere). De fleste flasker har rund hard tut.

Snuppa vår tar gjerne flaske. Og spesielt når jeg har malt oppi ;-)
Men hu tar kun Avent-smokken, nekter helt på MAM smokken.. Så her brukes kune Avent for øyeblikket :-p

1000 takk for mange gode forslag! :-) Nå er MAM flaskene, for babyer på 2 mnd (de jeg prøvde først var for 0 mnd, ikke rart ho ble sur), kjøpt inn :) så i morra skal pappan prøve igjen. Er nok lurt at jeg holder meg unna, ho blir så fornærma når puppen er rett der :P *FRIST! Hehe. Så nå håper jeg veldig på suksess ;-D

Back
Topp