Flanell-sengesett til ungen?

Prikketrusa

Elsker forumet
Tenkte på en ting... Jeg er en veldig frysen type og elsker å ha det varmt og godt i senga, bruker gjerne ullteppe oppå dyna viss det er skikkelig kaldt... Om vinteren har jeg ofte sengesett i flanell (føler meg som en gammal kjerring, men men...) Men det jeg lurte på er om man kan bruke flanelltrekk på dyna til babyen? Kan ikke huske å ha sett det i noen butikk, men jeg har ikke lett målretta etter det heller...

Jeg kjøpte ett på kid i flanell til babyen for litt siden :)

Jeg har flanell-sengetøy på jentungen ihvertfall.. str større enn babydyne da, men... Vil nok tro det finnes til baby også (?)... Men har ikke leita etter det jeg heller...

fins på Kid... m elefanter på... beige... *har kjøpt*....

Ok, så bra. :) Da kan jeg kikke etter når vi kjøper dyne.
Begynner dere foresten med 60x80 dyne eller 80x100? Tenkte å gå rett på 80x100, har hørt at den minste blir veldig fort for liten...

ORIGINAL: Prikketrusa

Begynner dere foresten med 60x80 dyne eller 80x100? Tenkte å gå rett på 80x100, har hørt at den minste blir veldig fort for liten...

Vi hadde baby dyna fram til 7-8mnd... og neste str til ca 1år... så nå har vi sånn 100x140 (? litt usikker)

Så her angrer jeg stor på "junior" dyna, som kun ble brukt noen få mnd...

tenker jeg skal ha en 60x80 til vognen og ta den over i voggen på natten... også kjøper vi en 80x100 til sprinkelsengen

her blir det den minste i kurven og 80x100 når vi bytter til sprinkelsengen [:)]

ORIGINAL: Marielly

Vi hadde baby dyna fram til 7-8mnd... og neste str til ca 1år... så nå har vi sånn 100x140 (? litt usikker)

Så her angrer jeg stor på "junior" dyna, som kun ble brukt noen få mnd...

100*140 er junior dyne.

60*80 er vogndyne og 80*100 er 'sprinkelseng dyne'.

tror 80*100 kan bli ganske klumpete hvis du skal bruke det i vognbag'n..

forøvrig, tilbake til trådstarter - hvis du skal ha noe som er varmt og godt, ville jeg heller satset på ei ulldyne, enn flanellsengesett... ;) evt ullpysj :)

forøvrig, tilbake til trådstarter - hvis du skal ha noe som er varmt og godt, ville jeg heller satset på ei ulldyne, enn flanellsengesett... ;) evt ullpysj :)

Ulldyne? Er den fylt med ull i stedet for dun/syntetisk fiber? Blir det varmt om sommeren, eller?

Har forresten tenkt å ha voksipose i vogna... :)

Ulldyne? Er den fylt med ull i stedet for dun/syntetisk fiber? Blir det varmt om sommeren, eller?

Har forresten tenkt å ha voksipose i vogna... :)

Da hadde jeg droppa 60*80 inntil videre... er jo ikke noe problem å gå å kjøpe, er jo ikke akkurat noe som blir utsolgt.

Vet ikke så mye om ulldyne, vet bare at det finnes.

se her

http://www.ullkorga.no/index.php?page_id=93

Ull puster bedre, så tviler på den blir noe mer varm om sommeren enn vanlig dyne/skal jo være litt selvregulerende og.. men på virkelig varme sommerdager så bruker man gjerne bare helseteppe eller ingenting ;)

Vi har den minste dyna, fordi vi har vugge de første mnd. Knerten har den nest minste nå, skal få junior eller voksen når ha får ny seng (stor seng, får se hvor stor dyne som da passer)

Flanellsengsett har Knerten fortsatt ikke, vi voksne har, men han sover med ullpysj og et tynt ullpledd jeg har strikket til ham under dyna, så sengesettet ser jeg ikke noe poeng i å ha i flanell da egentlig.

Som baby sov han på ullfell også, men han ligger ikke i ro på den lenger, så den har vi ikke funnet frem denne vinteren

De har i alle str på kid og på spar kjøp [;)] Der har eg vert å kjøpt, eg elsker flanell. Er selv en frysepinne [:)]

har 80-100 til sprinkel senga.

ORIGINAL: SunShin

her blir det den minste i kurven og 80x100 når vi bytter til sprinkelsengen [:)]

Samme her[:)]

Back
Topp