Hjelp! Har fått beskjed om at jeg har bakteriell vaginose (flagyl), da jeg ba de ta en prøve ettersom jeg er utrolig sår i underlivet og har mye ille luktende utflod. Ifølge legen skal man ikke behandle seg for dette under graviditet, da det kan påvirke fosteret! MEN jeg ble sjekka på sykehuset, og jordmor der ringte meg i dag og sa hun skulle sende meg resept på to antibiotika taletter jeg skal ta vaginalt og at det var helt trygt å ta selvom man var gravid, spesielt så langt som 2 trimester. Hva i all verden jeg skal jeg gjøre? livredd for at det kan skade babyen min, men samtidig er jeg veldig plaget av infeksjonen :( Noen råd? Jordmor sa at det står i felleskatalogen at man ikke skal ta det under graviditet, men at nyere forsking sier at det ikke finnes noen bevis på at det påvirker fosteret. Har jo googlet litt og folk skriver de spontan abborterte noen dager etter flagyl behandling. Men da tenker jeg at det er jo vanlig og spontanabbortere hvis man ikke har barn fra før, og ikke er så langt på vei, så jeg tenker det ikke trenger å være pga behandlingen..
Håper noen kan hjelpe meg[:)]
Håper noen kan hjelpe meg[:)]