Flügger maling for gravide?

Punky84

Flørter med forumet
Skal pusse opp et hus og har slitt med å finne de riktige fargene.. var innom en Flüggerforhandler som hadde alle de riktige fargene.. men så ble jeg i stuss etterpå om gravide kan male med denne malingen? Noen med erfaring eller som vet? :) takk for svar!

Så lenge som malingen er vannbasert går det helt fint. Vi har pusset opp gangen nylig, med fluggermaling, og jeg var malemester. Både lege og malebutikk bekreftet at det ikke var farlig.

Det er mye mindre avdamping fra maling nå enn det var før i tiden. Hvis du vil være på den sikre siden kan du jo bruke maske over munn og nese + lufte godt.

:)

Er bare jotun sense som er godkjent som 100% trygt for gravide å bruke. 
husk at alle fargekoder kan blandes i alle farger :)

Skal selv snart begynne på babyrom, og da blir det jotun sense for min del, litt dyrere, men tar ingen sjangser :)

Takk for svar. tror nok jeg går for Flügger siden de i butikken også sa det var miljømerket og godkjent for gravide og barn.. skal jo ikke bo i huset på noen mnd enda :)

Linnkri skrev:
Så lenge som malingen er vannbasert går det helt fint. Vi har pusset opp gangen nylig, med fluggermaling, og jeg var malemester. Både lege og malebutikk bekreftet at det ikke var farlig.

Det er mye mindre avdamping fra maling nå enn det var før i tiden. Hvis du vil være på den sikre siden kan du jo bruke maske over munn og nese + lufte godt.

:)

Vi har pusset opp hele huset med fluggerfarge, og det er stort sett jeg som har stått for malinga! :-)

Har malt omtrentlig hele huset her også, vi brukte stort sett Lady malingen vi da. Jeg snakket også med både lege og forhandler før vi malte, og de sa det samme til oss, det er ikke den samme typen avdamping i maling lengre, og den vannbaserte skulle være helt trygg for gravide. Legen sa at vi måtte lufte godt, og helst ikke "sove" der hvor vi nettopp hadde malt. 

Har også en venninne som jobber som maler, og hun jobbet nesten hele svangerskapet sitt :-) 

Back
Topp