fløyelsgrøt i dag

Oops number 5

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Julegavene 2019
åååå det var godt
tenk at noe så enkelt skal være så godt.....
tenke meg en liten tur ut å handle inn litt ting fra helsekosten
til "føde-te" sånn at det ligger klart
stresser ikke enda med å få henne ut men når den tid kommer så kan det være greit å ha det i hus
for jeg vet seriøst ikke hvor mye lenger jeg er oppegående pga bekkenet[8D]

ellers skal jeg slappe av i dag hjemme
for her snør det enda.... og jeg som håpet at vårene snart sku titte frem

Hva er fløyelsgrøt egentlig? Min mann har i det siste snakket en del om fløyelsgrøt, og jeg aner ikke hvor han har fått den idéen fra. Ingen av oss vet jo hva det er[8D]
Jeg trodde forresten også at våren skulle titte frem i disse dager... I det siste har det smeltet skikkelig godt, men nå er alt dekket av snø igjen[:'(] Sånn kommer det vel til å holde på til langt ut i mars[&:]

hva er føde tea?

ORIGINAL: Bebibooms

hva er føde tea?

En magisk te som setter i gang fødselen dersom du drikker den[:)] Neida[8D]
Jeg prøvde den da jeg nærmet meg termin i forrige svangerskap, men jeg tror neppe det var den som gjorde at jeg fødte på termindagen[8D]

Dobbelt opp her...

fløyelsgrøt minner veldig om rømme grøt bare uten rømme[8D]

her er oppskriften
Antall porsjoner: 1

Ingredienser:
1 1/2 ss margarin
1/2 dl hvetemel
3 dl melk
1/4 ts salt

Tilberedning:
Smelt margarinen i en tykkbunnet kjele. Ha i melet, og rør til alt er blandet og jevnt. Spe i med ca. 1 dl av melken om gangen, og rør godt mellom hver gang. La grøten få et oppkok, og la den småkoke videre i 10 min, ha i salt til slutt. Serveres med sukker, kanel, smørøye og rød saft!

Føde-te er en form for te som skal hjelpe til med å få fødselen i gang eller hjelpe til med modningsrier

oppskriften er

10 nellikspiker
1 ss jernurt te
1 liten bit ingefær, skrellet og skjært i biter
1 kanelstang

trekkes i 1 liter vann i ca 10 min og drikkes så hver halve time til alt er drukket opp

jeg drakk lakrisrot tea sist jeg...

ORIGINAL: lucky3

fløyelsgrøt minner veldig om rømme grøt bare uten rømme[8D]

her er oppskriften
Antall porsjoner: 1

Ingredienser:
1 1/2 ss margarin
1/2 dl hvetemel
3 dl melk
1/4 ts salt

Tilberedning:
Smelt margarinen i en tykkbunnet kjele. Ha i melet, og rør til alt er blandet og jevnt. Spe i med ca. 1 dl av melken om gangen, og rør godt mellom hver gang. La grøten få et oppkok, og la den småkoke videre i 10 min, ha i salt til slutt. Serveres med sukker, kanel, smørøye og rød saft!

Føde-te er en form for te som skal hjelpe til med å få fødselen i gang eller hjelpe til med modningsrier

oppskriften er

10 nellikspiker
1 ss jernurt te
1 liten bit ingefær, skrellet og skjært i biter
1 kanelstang

trekkes i 1 liter vann i ca 10 min og drikkes så hver halve time til alt er drukket opp

Takk for oppskrift på fløyelsgrøt, nå skal min mann få smake det han har snakket så mye om den siste tiden[:)]

Ååååå, sammalt hvetegrøt er jo bare sååååååååå godt da...hmmmm[8D] (en litt grovere verson...)[:D]
Med masse sukker og litt smør i...

Nå fikk jeg lyst på det...bare synd jeg akkurat har spist da[8|] Lage til kvelds...[:D]

Back
Topp