Hei. Har en fløte her som er utgått 07.01.15. Den lukter ikke rart. Kan jeg bruke den? Skal varmebehandles om det har noe å si.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så lenge den ikke lukter rart er det bare å bruke den.![]()
Jeg ser aldri på datomerking som mer enn veiledende. Lukter på maten hvis den har gått over datoen, det meste er brukandes i mange dager over.
Det jeg har opplevd er at den kan lukte fint, men likevel være klumpete. Hell den over i et glass og se. Er den ikke klumpete og den er luktfri kan den fint brukes.
Det jeg har opplevd er at den kan lukte fint, men likevel være klumpete. Hell den over i et glass og se. Er den ikke klumpete og den er luktfri kan den fint brukes.
Så bra du ikke kastet dener så mange som er så hysteriske på denne datomerkingen. Heldigvis er mye nå forandret til best før
som min mor sa til meg "de vokste opp de som levde i en tid uten datomerking også" kjøttfarser spiser jeg imidlertid ikke når det har gått 2 dager over
![]()
Er også forsiktig med det, men kylling filet synes jeg alltid lukter pyton med det samme jeg åpner pakken, god dato eller eiFerskt kjøtt er vi forsiktige med, spesielt kylling opplever vi av og til at det blir dårlig også før datoen er der, men dersom vi ser datoen komme så fryser vi det bare ned før det blir ødelagt. Er vi usikre så åpner vi og lukter, men man kjenner i alle fall om det er dårlig hvis man prøver å steke litt og så smaker på det.
Er også forsiktig med det, men kylling filet synes jeg alltid lukter pyton med det samme jeg åpner pakken, god dato eller ei
Det er generelt melkeprodukt som tåler godt dager over datoen i følge mine erfaringermannen blir glad for gammal melk, for da blir det vafler
![]()
Sånn gjør jeh ogsåLukter den bra, så smaker man på den. Den smaker sannsynligvis helt fintBruk i vei.
Og man kan fryse fløte også.