flære å sykle.

tok av støttehjula og så holdt vel gubben bak littegrann..... jeg var ikke hjemme men det var sånn pappa gjorde med meg ialelfall :)

Tok av støttehjulene og holdt litt under setet. Han var akkurat fylt 4 da han lærte å sykle uten støttehjul :)

Med balanse-/løpesykkel lærer de det på egenhånd. Eldste vår lærte å sykle i en alder av 3 år, da hadde han brukt balansesykkel i et halvt år. Man trenger jo ikke kjøpe ren balansesykkel, går an å skru av pedalene på en vanlig en.

Jeg har ikke noen barn å lære å sykle ennå, men kan fortelle hvordan pappa gjorde når han skulle lære meg å sykle, så vet dere hva dere IKKE skal gjøre ;)

Pappa dytta meg alt han hadde på en grusvei med masse hull, så slapp han så jeg tryna rett inn i en rosebusk med masse torner... Det var ikke godt og jeg nekta sette meg på en sykkel på 1 år. Ler meg skakk bare jeg tenker på det nå, men da var det ikke gøy i det hele tatt! :)

Hun eldste her syklet uten støttehjul når hun var 3 1/2 år, hun fikk sykkel med støttehjul når hun var 2 1/2 og hoppet over trehjulsykkelen.. Vi tok egentlig bare av støttehjulene når hun selv ville det, og det gikk kjempeflott. Hun syklet selv fra første dag.

hold under setet og rett opp sykkelen hvis ungen mister ballansen, men la han gjerne rette opp litt selv også å kjenne på ballansen. ikke dytt - la ungen sykle selv. for uten å ta i fart så går det ikke framover når tiden er inne for å slippe. jo fortere han sykler - jo lettere er det å holde ballansen. greit å gå igjennom hvordan han tar imot med ene foten når han skal stoppe. og ift trygghet så ikke slipp før det er avtalt - barnet må kunne stole på at du holder hvis du har sagt du skal det.

Minsta aner jeg ikke,hun kunne det bare plutselig rett etter hun ble 4 år.
Gutta var 5 år og dem dyttet jeg bare ned en liten helling på plenen.

gutten her bare gjorde det etter at han hadde vært i barnehagen med sykkelen sin,da hadde an lånt en av de andre sin sykkel siden han hadde støttehjul

jenta er livredd for at vi ska ta av støttehjula men håper at vi ska kunne få de av nå i sommer

Back
Topp