Flåtthalsbånd katt

Everlasting

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Har tatt den første flåtten i dag! I fjor hadde vi sånne grønne "miljøflåttbånd" på kattene, men det funket dårlig.

Har to (tre, men siste er mye inne) som er ute hele flåttsesongen og kunne tenkt meg å finne noe som varte i alle disse månedene (eller i en lang periode hvert fall).

Bruker man enda flåttbånd? Når jeg googler får jeg opp at det er giftig osv. Noen erfaringer med flåttbånd/middel/dråper til KATT? :) Hvor kjøpes det?

Personlig liker jeg dråpene man drypper i nakken på katt, kjøpt i Sverige da i Norge må man få resept på de.

Vi prøvde de halsbåndene.. de funket ikke i det hele tatt. Var på buddy (dyrebutikk) og kjøpte noen dråper der, men pelsen ble forferdelig klissete og ekkel i tillegg til reaksjon på huden (stakkar katt). Aldri mer! Fikk dråper på resept hos dyrlegen, og de virket supert :) pelsen var fin og ingen reaksjon på hud. Anbefaler heller å få de på resept

Du får uten resept i Norge også på dyrebutikk, men ville ikke anbefalt de.
Da er de nok uten aktivt stoff, aldri hvert borti de, men ville heller ikke stolt på de.

Frontline eller lignende som inneholder fipronil ville jeg gått for.

Da er de nok uten aktivt stoff, aldri hvert borti de, men ville heller ikke stolt på de.

Frontline eller lignende som inneholder fipronil ville jeg gått for.
Vi prøvde de på dyrebutikken uten resept. Pelsen ble klissete og ekkel og katten fikk en stygg irritasjon på huden sin. Så nope.. den styrer vi unna. Mye bedre med den fra dyrlegen med resept [emoji106]

Her er den vi prøvde fra dyrebutikken
0b5f919e6ac3c618c7f3ece775556ff5.jpg
møkk
Huff ja denne blir uten en aktiv ingrediens som gjør at den må jo finne en annen måte å fungere på, eventuelt fungere minimalt, greiest å få Frontline eller lignende som jeg skrev over her, det er altså reseptbelagte i Norge og man får de uten resept i Sverige

Vi prøvde de på dyrebutikken uten resept. Pelsen ble klissete og ekkel og katten fikk en stygg irritasjon på huden sin. Så nope.. den styrer vi unna. Mye bedre med den fra dyrlegen med resept [emoji106]
Denne dere fikk av dyrlegen?
4760482f1c606e8ce1872a6310c8e655.jpg

Frontline er notert.

Fant en del positivt om Selesto vet halsbånd også. Får ta en telefon til dyrlegen og høre. Takk for alle svar! :) Styrer unna det fra dyrebutikk osv. Prøvd dråper og et grønt bånd som ikke funket.

Bravecto kommer til katt i år, krever resept fra veterinær. Fungerer veldig godt på hund, så jeg er spent på hvordan det virker på kattene. Alle legemidler til dyr selges med resept i Norge, så alt annet er regnet som naturmidler og vil ha begrenset/ingen effekt mot parasitter. Har man små barn skal man ikke bruke flåtthalsbånd på hverken hund eller katt, fordi barna kan tygge på dem.

Back
Topp