Flåttbitt

Karoline_

Flørter med forumet
Flere som hat barn som ofte har flått på seg? Han eldste min på 9 har hatt mye flått til nå,vi finner som regel med en gang og får tatt de vekk. Men min gutt reagere alltid litt på insektsbitt,blir rødt rundt stikket og en jvise som varer veldig lenge. Noen ganger blir det puss...såå no kjenner jeg at jeg blir stresset hver gang jeg finner flått,vlir det ring rundt,er det noe mer denne gangen... slitsomt

Vurderer myggspray,men kan jo ikkje soraye han helt frem t vinteren heller..
Noen tips?
 
Mi får allrgi medisiner og kortison salve pga allergi mot innseltbitt. Dårlig med flått her så har ikke blitt stukket av det enda. Men kjørte stikk begynner å verke og stikk fra klegg varer i flere mnd og er veldig vonde.
 
Prøv heller å legg merke til endring i almentilstanden enn ring rundt. Våres fikk ikke det og i følge helsepersonell så var det ofere ikke ring enn ring.

Kokosnøtt olje har vi brukt de siste ukene. Det er gull!
 
Vurderer myggspray,men kan jo ikkje soraye han helt frem t vinteren heller..
Noen tips?
apoteket har noen "insektssprayer" som du vasker inn i klærne. Kan være verdt ett forsøk :)
Det finnes vaksine mot TBE, dersom du bor i Sør-Norge kan det være fornuftig. (lenger nord i landet er det ikke påvist at dette viruset spres). NB! Den er ikke effektiv mot borellia, som man ofte ser pga en ring rundt bittet. Det vil være ca en femkroning stort, og en tydelig ring. Ikke rødt i mellom bittet og ringen heller. Men som lykkeliten sier: følg med på almenntilstanden. Blir han syk, så si fra til lege om alle flåttbittene.

Dersom han reagerer mye på insektsstikk generelt kan allergimedisiner være til nytte.
 
Back
Topp