Flått

Brigdid

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Se hva jeg akkurat fjernet fra nakken på katta? Flått. Og jeg som trodde det ikke var så mye av det her:( Føler jeg får helt hetta. Kommer til å være livredd for att guttungen skal bli blitt. Jeg hatet insekter og småkryp.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1369227499416.jpg
    1369227499416.jpg
    32,3 KB · Visninger: 34
Kjent problem - men vi har hund :) Kjøp flåttmiddel. Det bruker vi, og det funker som bare det! :)
Samme her: flåttmiddel funker virkelig.. Er det en dag jeg glemmer å spraye hunden vår, er det garantert at hun får flått. Bor i Kragerø, og her er det mye av de ekle krypa :)

hvor kjøper dere flåttmiddel?
Måtte fjerne en flått til i stad på han også. og den var stor. ekle kryp. men jeg er mer redd for att sønnen min skal bli bitt. Nå blir det sjekking etter flått hver dag.

Måtte fjerne en flått til i stad på han også. og den var stor. ekle kryp. men jeg er mer redd for att sønnen min skal bli bitt. Nå blir det sjekking etter flått hver dag.
Jeg har kjøpt samme type både på jernia og på den lokale dyrebutikken. Jeg har også sett det på enkelte bensinstasjoner.

Samme her! Gruer meg veldig til første gang jeg må fjerne en på dattera mi eller meg selv! Regner med at det bare er spørsmål om tid.. Jeg har fått et godt tips: sålenge plenen klippes kort og ofte, er faren for å få flått der meget liten.
Her skal gressklippern gå varm i sommer.. ;-P

ok. ja da skal det klippes ofte her å. men problemet her er att vi har stor naturtomt så er ikke alle steder vi kommer til med gressklipper.

Æsj de et så ekle :( mange av de her også

Vi kjøper hos dyrlegen. Eller... får resept hos dyrlegen og kjøper på apoteket. Sånne dråper du putter i pelsen. De holder i 6 uker hvis han ikke bader mye (men regner ikke med katter bader ;) ).

Sniker litt fra november her... Når jeg så denne tråden så måååå jeg bare fortelle tidenes værste historie so
Skjedde med oss for ca 1 år side ...

Jeg hadde vært ute kvelden før å skulle få lov å sove lenge av mannen,men så blir jeg vekket av en litt hysterisk mann som står over meg i senga"du må våken" å jeg setter meg halvveis opp i senga,å så står mannen der med noe o hånda. Han viser det om meg å spør"hva er dette forno?" Jeg ser på det å tenker,"hmz,så ut som "skallet" til ett digert blåbær,men hvorfor har blåbæret bein?" Så sa jeg at jeg trodde det var en flått. "Hvor fant du det"sier jeg. I munnen t Julie sier han(vår datter dom var da 1 år) det hadde altså dette av en diiiiget flått av katta vår å så tyngde jentungen hull på den:-( han så ho satt med noe i munnen å så ble ho rød på leppene:-( fytti.... Kan du tenke deg noe kvalmere???
Jeg fikk jo Panikk å ringte legevakta,som sa jeg måtte kontakte gift middel sentralen,å de kontaktet noen andre videre osv... Satt jo hele himmel og jord i bevegelse! Mn d var ikke farlig sålenge ho ikke hadde åpne sår i munnen!

Mannen spiser fremdeles ikke blåbær etter denne episoden!:-)

Back
Topp