Flått/Påte

Vi har to katter.. Og det har skjedd flere gang at vi har funnet flått/påte på gulvet. Idag klarte lillegutt på 1 år å putte en i munnen!!!! :( jeg såg helsigvis at han putta noe i munnen og rakk å ta den ut!! Hvor farlig hadde det vært om han hadde klart å svelget den? Æsj.. Får grøssninger av tanken!! :(

Uff.. Så ekkelt! Tror ikke det hadde vært veldig farlig. Magesyren hadde nok knekt den. Å det som er farlig i flotten slipper det vel ut i blodet vårt med den suge greia si? Men det gikk jo fint. Lurt å sjekke kattene vær dag å fjerne flotten før den blir så stor å faller av ;)

Huff. Flåttbitt kan være veldig alvorlig for mennesker. Jeg ville sjekket katten grundig hver gang den kommer inn. Forrige katten min hadde 30-50 flått i sommermånedene. Mine foreldre har den katten nå. Meb min lille gutt får ikke leke som han vil med katten

Så ekkelt:confused:
Kjøp flåttmiddel til katten! Ikke sett en eneste flått etter vi behandlet kattene:)

Vi har to katter.. Og det har skjedd flere gang at vi har funnet flått/påte på gulvet. Idag klarte lillegutt på 1 år å putte en i munnen!!!! :( jeg såg helsigvis at han putta noe i munnen og rakk å ta den ut!! Hvor farlig hadde det vært om han hadde klart å svelget den? Æsj.. Får grøssninger av tanken!! :(
Huff, jamen bra du såg dette da :-)

Eg kjøper selv sånn flått middel av dyrlegen, litt dyrt men er verdt det :-) aldri sitt flått på den :-)

Vi sjekker kattene ofte! Men av og til så er det noen vi ikke klarer å se, før de blir så store at de faller av :( jeg HATER flått!! Denne som han puttet i munnen var ikke så stor heller, og den var død.. Men uansett flaks at jeg såg det!

Frontline er fantastisk sånn sett eller annet middel mot flått.

Katter kan også bli syke pga flått, så ikke bare er de ekle og irriterende men kan potensielt spre borrelia til både dyr og mennesker så greit å prøve å unngå så mye flått som mulig!

Flåttmiddel er greia. Bare pass på at du kjøper den typen som er laget for katt, det er mange som drypper kattene sine med bikkja sitt flåttmiddel, og det er kjempefarlig for pus.

Finnes det flåtthalsbånd for katter tro? Hadde prøvd det isåfall! Noen venner har det til hund, og den har ikke hatt en eneste flått siden.

Finnes det flåtthalsbånd for katter tro? Hadde prøvd det isåfall! Noen venner har det til hund, og den har ikke hatt en eneste flått siden.

Det finnes en type som er halsbånd for katt, men anbefaler den ikke da den ikke har noen lås/utløser/strikk. Kan bli livsfarlig for pus dersom den setter seg fast i ei grein og blir hengende. Da er dråper mye mye bedre!

Back
Topp