Fjortiss i huset!?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Jeg blir helt slapp av eldste her i huset jeg. Hun er som er skikkelig fjortiss for tiden. Noen fler med samme problem? Hun trasser og sutrer og klager og kjefter. Argh! Tips?

Ungen her er og helt umulig. Hun er nesten like gammel som din.
Jeg merker jeg holder på å bli lettere sinnsyk av trassingen, tullingen, masingen o.s.v.

Har konfirmant (blir 15 senere i år) vi faktisk. Hun er egentlig ikke så ille. En smule dramaqueen, men det hører aldern til om jeg ikke husker feil. Ellers er hun skoleflink og gjør omtrent som vi sier. Vi har ganske klare regler for hva som er lov og ikke lov, gjør hun noe som ikke er lov fx røyker, så får hun lov til å bestemme straffa selv, og det har funka så langt.

Ellers kan denne artikkelen være en sånn generell trøst på veien
http://www.dagbladet.no/2012/04/13/magasinet/jesper_juul/foreldre/21094561/ 

Jeg er ikke alltid enig i det Jesper Juul mener, men her har han definitivt noen poengeremoticon .

Jeg har en på 4 som er sånn! Avogtil, såååå!!!!!!! KLIKK! =) 

Håper hun raser fra seg nå slik at hun er roligere som fjortiiiiss! ;)

Jeg har ikke fjortis selv, men jeg kjenner jeg gruer meg litt til den tiden kommer når jeg tenker på hvordan det var hjemme hos oss.

Det jeg kan si noe om er hva jeg savnet selv den tiden, og det var anerkjennelse for den jeg var der og da. Jeg var en fjortis, og jeg skulle ønske jeg ble respektert for det.
Det var mye irritasjon rettet mot meg for den jeg var, og det var liksom denne regla om at en fjortis ikke vet så mye om livet og verden. Sånne ting gjør alt bare verre.
Det er den verden man er i der og da som teller, hjelper lite å få høre at man vil tenke annerledes om 10 år.

Dani California skrev:
Jeg har ikke fjortis selv, men jeg kjenner jeg gruer meg litt til den tiden kommer når jeg tenker på hvordan det var hjemme hos oss.

Det jeg kan si noe om er hva jeg savnet selv den tiden, og det var anerkjennelse for den jeg var der og da. Jeg var en fjortis, og jeg skulle ønske jeg ble respektert for det.
Det var mye irritasjon rettet mot meg for den jeg var, og det var liksom denne regla om at en fjortis ikke vet så mye om livet og verden. Sånne ting gjør alt bare verre.
Det er den verden man er i der og da som teller, hjelper lite å få høre at man vil tenke annerledes om 10 år.

Det har du helt rett i, jeg husker den tiden selv, men saken er jo at jenta er jo ikke 5 år en gang... Syns det var litt tidlig for fjortisstendensene. Men det er kanskje samme prinsipp der også?  Så ikke for meg at jeg skulle måtte tenke på slikt allerede nå

*lykkeligst* skrev:

Dani California skrev:

Det har du helt rett i, jeg husker den tiden selv, men saken er jo at jenta er jo ikke 5 år en gang... Syns det var litt tidlig for fjortisstendensene. Men det er kanskje samme prinsipp der også?  Så ikke for meg at jeg skulle måtte tenke på slikt allerede nå

Haha, okei, jeg trodde seriøst du hadde en fjortis i huset :P

Men ok, jeg tror nok det er viktig likevel

Har hatt det et par år jeg. Ble enda verre da hun begynte på skolen....

Blir helt matt til tider.. Da må jeg bare holde kjeft og sende mannen et blikk så får han ta seg av snakkingen med henne. Holder på å klikke galen til tider!!!!

Er snakk om Diva-fakter på HØYT nivå til tider... 

Dani California skrev:

*lykkeligst* skrev:

Dani California skrev:

Haha, okei, jeg trodde seriøst du hadde en fjortis i huset :P

Men ok, jeg tror nok det er viktig likevel

Nei fader, jeg er da virkelig ikke så gammel at jeg kan ha fjortissbarn!

Trone skrev:
Har hatt det et par år jeg. Ble enda verre da hun begynte på skolen....

Blir helt matt til tider.. Da må jeg bare holde kjeft og sende mannen et blikk så får han ta seg av snakkingen med henne. Holder på å klikke galen til tider!!!!

Er snakk om Diva-fakter på HØYT nivå til tider... 

Nei så koselig å høre. Da gleder jeg meg til neste høst når hun her også begynner på skolen...  Godt å vite at jeg ikke er alene med diva-drama-jente iallefall

Back
Topp