Fjerning av visdomstann når man er gravid?

Splmamma93

Flørter med forumet
Har time for å få fjerne en visdomstann førstkommende onsdag. Har ventet måndesvis på denne timen, og må i tillegg reise 5 timer for å komme til sykehuset hvor dette skal gjøres. Er nå 4+6, og er livredd for at dette skal skade spiren på noe slags vis. Er også redd for smertene jeg evt. Får i ettertid av operasjonen, da jeg ikke kan ta ibux som gravid. Har hørt at lokalbedøvelsen er ufarlig for den lille... men er så i tvil.. har ventet så lenge på denne timen, bestilt togbillett og ordnet med overnatting, så jeg vil jo liksom ikke kaste bort timen heller. Av erfaring med tannpine, virker jo ikke paracet noe serlig mot denne type smerte. Noen som har noe erfaring?
 
Jeg har operert ut alle mine 4. Var ikke så veldig gøy men gikk helt fint. Men jeg var ikke gravid da. Men jeg ville ringt å snakket med de på sykehuset om det, og fortell at du er gravid. Man kan jo Evt få annen smertestillende som er Ok for gravide. Hør hva de sier. Lykke til!!
 
Jeg har operert ut alle mine 4. Var ikke så veldig gøy men gikk helt fint. Men jeg var ikke gravid da. Men jeg ville ringt å snakket med de på sykehuset om det, og fortell at du er gravid. Man kan jo Evt få annen smertestillende som er Ok for gravide. Hør hva de sier. Lykke til!!

Ja, må vel ringe de i morgen [emoji4]
 
Har operert ut visdomstann, og behøvde ikkje mykje smertestillande i etterkant. Tok berre same ettermiddag/kveld.
 
Sniker fra juli. Jeg hadde time til å operere ut en jeksel når jeg var rundt 6 uker. Når jeg kom til kirurgen fikk jeg beskjed om å sette opp ny time etter 12 uker. Han sa at han aldri opererer i første trimester med mindre man har mye smerter. Jeg ville ringt sykehuset og hørt med dem på forhånd hvordan de gjør det.
 
Jeg har utsatt det nå pga at jeg ikke kan bruke Ibux. Fikk betennelse i kjevebeinet forrige gang og gikk på høy dose Paracet og Ibux i 2 uker pga smerter. Tar ikke sjansen på det igjen :p

Spent på om det finnes en type smertestillende som kan være like bra
 
Sniker fra Juli. Jeg var for ikke så lenge siden hos tannlegen for å fjerne en visdomstann som plager meg litt av og på. Viste da ikke om jeg var gravid eller ikke enda. Spurte tannlegen for sikkerhets skyld og han ville da ikke gjøre noe. Han sa at det mest sansynligvis ikke var noe farlig, men at det skjer så mye de første månedene at han ikke ville risikere det. Han anbefalte 2. Trimester som beste å eventuelt gjøre det på.
 
Sniker fra april. Tannlegen min ville ikke operere ut visdomstannen min siden jeg er gravid. Jeg var da tre-fire måneder på vei.
 
Da ble det ikke noe operasjon på meg denne gang. Ringte dit i dag, de opererer ikke de 3 første eller de 3 siste mnd av et svangerskap med mindre det er helt nødvendig. Anbefalte meg til å vente til svangerskapet var over[emoji4]
 
Hva med å ringe å høre med de? [emoji5]

Så nå at du hadde ringt de :)
 
Back
Topp