Fjerning av plasteret etter keisersnitt

Luus

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Regner med at flere her er kommer dithen at dere har fjernet plasteret etter ks :)

Jeg skal fjerne mitt i morgen (dag 10) og lurer på om det er nødvendig med ny bandasje over? Hvilke i så tilfelle?

Har hatt ks tidligere, men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Såret var dessuten lukket med agraffer den gang...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk beskjed om å fjerne plasteret/bandasjen ovenfra og ned etter dag 7 her, og ikkeno beskjed om noe annet plaster osv... så prosedyrene er tydeligvis litt forskjellig ? Hmm...



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fjernet mitt etter fem dager sist... :) ikke noe nytt plaster..
 
Pleier fjernet bandasje+ agraffer på dag 10 og satt en sykehustape over.

Jeg fikk beskjed om å bytte tape etter hver dusj. Hvor mange dager, uker el mnd det skal pågå glemte jeg helt å spørre om.

Har hatt sykehustape på (byttet daglig) i 10 dager også.

20 dager siden ks da altså. På tide å slutte med den tapen kanskje..? :anyone
 
Takker for svar :)

Ble liksom sagt i forbifarten på barsel at jeg kunne ta på en bandasje etterpå. Tror jeg ber disse som jobber i skranken/labeb på legesenteret om hjelp til å ta det av. Vet jeg kan gjøre det selv, men er redd det ser skikkelig grisete ut og da er det greit med noen kyndige tilstede :p
 
Jeg fikk på nytt plaster etter jeg fjernet agraffene etter 7-8 dager. Når det datt av tok jeg ikke på nytt, men har brukt litt strips der såret spriker litt..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
jeg brukte luftbandasje etterpå, siden jeg syntes det var ubehagelig med ingenting. Men det beste er og gå uten, og la såret få lufte ^^
 
Tror kanskje jeg brukte en del bandasjer sist, nå når jeg tenker meg om... Men den gang hadde jeg som sagt agraffer. Denne gangen har jeg bare er slags gnagsårplaster på. Spent på hvordan der ser ut under...hehe
 
Jeg fjernet agraffene på sykehuset dag åtte. Fikk kun en løs kompress som ble holdt fast av tightsen jeg hadde på. Jordmor sa at jeg ikke skulle bruke noenting så at det fikk mest mulig luft...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg fjernet agraffene og plasteret idag på sykehuset, og fikk beskjed om å bruke sykehus teip over såret. Det var så arret skal bli så pent som mulig :) og sykehus teip puster.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan ikke begripe hvorfor dem ikke har samme rettningslinjer :-/ håper ikke arret mitt blir styggt nå.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Fjernet det på legekontoret i dag og fikk satt på en vanlig bandasje. Ble anbefalt at arret fikk mest mulig luft, men fortsette med bandasje om det kom puss på den som ble satt på i dag :)

Chinchilla2: mitt "agraffarr" fra forrige gang (drøye 5 år gammelt) er veldig fint altså! Han som skulle operere meg nå så det nesten ikke :p (og dette var itillegg fra et akutt keisersnitt )
 
Jeg fikk av plasteret etter ei uke etter ks, og fikk av sånn stiftegreiene (aner ikke hva de heter) fikk satt på sånn små plaster, og tok dem av etter 5-6 dager. Thats it! Fikk ikke beskjed om bytting av bandasje. Alt så bra ut, så trengte ikke noe annet. Men fikk beskjed "hvis plasteret skulle løsne før det hadde gått ei uke, ta den av og sett på et nytt etter hver dusj." Men heldigvis løsnet det ikke :)
 
Back
Topp