Fjerning av P-stav

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Jeg skal få tatt ut P-staven jeg satte inn for ett år siden om to ukers tid da jeg har i det siste fått mensenblødninger to-tre ganger i måneden og pms symptomer som ødelegger resten av dagene mellom med ømme bryster og kjempe sult. Så lei....:arghh:

Men... etter noen kjappe Google søk kan det virke som det ikke alltid er så lett som man skal ha det til å få P-staven ut og man kan få nerveskader?

Det skulle ikke være smertefullt å sette den inn heller, men jeg syntes det var utrolig ubehagelig og vil egentlig ikke måtte kjenne på noe lignende igjen så da sitter jeg her da haha

Noen med erfaringer å dele?


Takk på forhånd:Heartred

_______________________________________

◇ OPPDATERING ◇
om noen skulle komme over tråden og lure på det samme.

Takk til dere som svarte!

P-staven er ute endelig, det skal bli godt å føle seg normal i kroppen igjen.

Møtte heldigvis verdens hyggeligste lege som tok meg på alvor når jeg forklarte hvor trøblete jeg syntes p-staven hadde gjort hverdagen. Hun gav meg også litt ekstra bedøvelse før hun startet da vi kom frem til at det var mest sannsynlig ventet litt for kort mellom da bedøvelsen ble satt og innsetting av p-staven når jeg syntes det var ganske så vondt.


Det ble et lite prosjekt å få den ut da den likte seg godt i armen men etter ca 30 minutter var den ute, helt smertefritt.
Det kommer ikke en ny p-stav i denne kroppen men jeg er en erfaring rikere.
 
Last edited:
Gikk helt fint å ta den ut, ikke noe problem for meg. Ble satt lokalbedøvelse, tatt ut, satt noen sting.
Samme her. Ingen komplikasjoner. Gikk rett over på piller, så kan ikke si noe om blødninger. Husker ikke om det var noen spesielle hensyn å ta angående løft/trening, men det er ganske lenge siden, og jeg hadde ingen barn å løfte på den tida.
 
Fikk bedøvelse og legen måtte pirke litt rundt, men fikk den ut etter en liten stund. En p-stav er et fremmedlegeme plassert inn i huden, som kroppen ikke vil ha der, og da dannes det vev rundt den over tid. Er man overvektig vil det potensielt være mer vev rundt den og større område den kan flytte seg, avhengig av hvor lenge den har sittet i, sa legen min.

Jeg hadde p-stav i ca et år og hadde så sykt mange blødninger og humørsvingninger, og jeg hatet det. Var godt å bli kvitt den, og jeg hadde ikke noe spesielt vondt etterpå (ikke noe mer enn man får av å ha et sår liksom). Fikk et lite sting som løsnet av seh selv, og beskjed om å ikke dusje de neste 48 timene.

Fikk eggløsning to uker etterpå og mensen som normalt etter det igjen.
 
Back
Topp