Fjerning av mandler

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
I går kveld havnet vi på legevakta med Elias, igjen.
Gjentatte pustestopp, og snorking førte til at vi ikke torte å ha han her uten å ha snakket med lege.
Vi fikk utskrevet astmamedisin for noen uker siden, fodi legen mente dette kunne hjelpe når mandlene var så store.
Legen vi var inne hos i går er spesialist på barn. Han tok en liten titt i halsen og sa at mandlene var så grisestore at det er ikke rart han ikke spiser, ikke får sove osv.
Og at de måtte fjernes fort, for hvis han fikk en halsbetennelse kunne dette være skikkelig skummelt.
Han sendte en hastemleding til sykehuset Bodø. Og sa det ikke kom til å skje noe i helgen, men om veldig kort tid! Tror dere det betyr at det går fort før han får komme inn?

Gullet vårt har gått ned 4 kilo de 2 siste månedene. Og spiser så og si ingenting.

Er utrolig redd for denne operasjonen, ettersom han bare er  2 år.
Hvordan er det med så små barn og slike operasjoner??? Blir de utsrkevet samme daeg? Jeg har helt angst for narkose, blir helt svett bare ved tanken.

Er såå sinnsykt redd at dere aner ikke! Men like redd blir jeg jo av å høre på pustingen og snorkingen hans.

EFM skrev:
Det er aller best å fjerne mandler som barn hvertfall 

Ja, det jeg også har hørt. Men bekymra ettersom de helst ikke gjør det på så små barn.

Cutie Funny Bubbles skrev:
Nå kan jeg ikke noe om å fjerne madler på så små barn.

Men jeg har erfart narkose. Og det er vel egnetli værst for a mor der. Får jo være med ned til han sovner. Så er det ut av rommet. og vente på tlf om at han har våknet opp.

Huff, har sånn angst. Det virker på legen som at det kommer til å skje ganske snart.
At det helst skulle vært gjort i går :(
Får seriøst helt angst. Og jeg er jo ikke redd noe.

Min eldste gutt var 22 mnd da han måtte operere mandlene, gikk kjempe kjempe fint og han var i strålende form rett etter han våkna. Han spiste is til den store gullmedaljen og jeg fikk en helt ny sønn etterpå  Du skal se det går kjempe bra, men jeg skjønner angsten dinn veldig godt. I morgen skal min andre gutt ta mandlene... og jeg gruer til narkosen, men vet det vil gå bra!! Lykke til til dere

ved å fjerne det som barn gjør at en får mindra plager rett etter på barn kommer seg raskere en voksene
Her måtte vi ligge på sykehuset i et døgn for at de skulle være sikker på at barne fikk i seg næring etter opperasjonen.Så måtte jenta være hjemme fra barnehagen i 2-3uker pga faren for blødninger. Jenta her var i fin form helle tiden. Hadde noen dager som ho hadde vondt rundt den tiden som skorpa etter opperasjonen løsnet meg ikke noe mer en det
Vi hadde også full returrett til sykehuse hvis ho skulle få feber eller blødninger i 3uker

Hei. Lillan fikk fjernet de falske mandlene i vår, da var hun 1 1/2 år. Hade pustestopp og var ellers veldig tett. Kunne ikke spise og puste samtidig. Det var ikke noe særlig å se på, hun hadde det tungt. Når du har fått brev om når de har tenkt at opperere (ventegaranti) kan det lønne seg å ringe sykehuset å spørre forsiktig om de kommer å holde fristen. Jeg gjorde det og plutselig fikk vi en avbestille time, rett etter. Det var skummelt å la henne bli opperert men de på sykehuset var flinke å berolige meg og jenta. Allt gikk helt fint, og hun fikk ett annet liv etterpå! Hun måtte bli over natten fordi hun var så liten. Lykke til, det blir nok bra med opperasjon. Vi var på bodø sykehus. Fikk sove på passienthotellet natten før, da vi måtte møte med barnet kl 07.15 fastende. Vi bor ca 1 1/2 time fra sykehuset.

Back
Topp