fjerning av mandler og sykepenger

Bkno9695872

Første møte med forumet
Jeg har ei jente på 6 år som skal fjerne mandler om en måned. Vi må holde henne hjemme i 2 uker og jeg lurer da på hva vi har rett på i forhold til å få betalt de ukene jeg må være hjemme. Noen som vet?

Såvidt jeg vet må dere den første uken bruke av sykt barndagene dere har. Fra dag åtte tror jeg dere vil kunne få innvilget pleiepenger via NAV. Dette må det søkes om hos NAV der legen fyller ut et skjema med nødvendig dokumentasjon og du/din mann signerer skjemaet før det sendes.

Takk for svar. Vet ikke om jeg har 8 sykt barn dager igjen i og med at hun har vært mye syk pga mandlene

Takk for svar. Vet ikke om jeg har 8 sykt barn dager igjen i og med at hun har vært mye syk pga mandlene
Da bør dere søke NAV om utvidet antall sykedager grunnet langvarige plager. Legen må i såfall skrive en legeerklæring som bekrefter behovet for utvidet antall sykedager. Det er nok muligens litt sent nå i forhold til operasjonen, så alternativene er da mest sannsynlig omsorgspermisjon (som du søker arbeidsgiver om). Hvorvidt denne er med eller uten lønn varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Eventuelt har dere kanskje noe ferie igjen dere kan bruke? Trasig når man havner i en slik situasjon! Håper det ordner seg for dere på en eller annen måte!

Da bør dere søke NAV om utvidet antall sykedager grunnet langvarige plager. Legen må i såfall skrive en legeerklæring som bekrefter behovet for utvidet antall sykedager. Det er nok muligens litt sent nå i forhold til operasjonen, så alternativene er da mest sannsynlig omsorgspermisjon (som du søker arbeidsgiver om). Hvorvidt denne er med eller uten lønn varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Eventuelt har dere kanskje noe ferie igjen dere kan bruke? Trasig når man havner i en slik situasjon! Håper det ordner seg for dere på en eller annen måte!

Takk for svar Sjefen har ringt litt rundt for meg og funnet ut at jeg kan bruke resten av sykt barn dagene mine og ferie også søker jeg om velferdspermisjon med lønn. Syns det hørtes mest riktig ut med omsorgspermisjon,men det er kanskje forskjellig fra kommune til kommune,men nå ordner det seg ihvertfall

Ser du skriv du jobbe i kommunen. Du kan søke t nav om ekstra egenmeldingsdaga og dær kan de gi tilbakevirkende kraft frem til søknadstidspunktet. Det gjorde de på oss med midlertidig slik at vi ikke skulle bli skadelidende. Man får da 10 dager ekstra i tillegg til de andre 10/15 dagene man har. De 10 ekstra dagene får kommunen som arbeidsgiver refundert fra nav. Legen på sykehuset skriver også skjema om pleiepenger til dere for er ikke rett at dere skal gå uten lønn da barnet er sykt og må oppereres. Dette må du bare få sotte igang med en gang slik at du får berga lønna de under opperasjonen og etter opperasjonen på jenta de.

Jeg har ei jente på 6 år som skal fjerne mandler om en måned. Vi må holde henne hjemme i 2 uker og jeg lurer da på hva vi har rett på i forhold til å få betalt de ukene jeg må være hjemme. Noen som vet?
Du har desverre ikke krav på noe annet enn omsorgspermisjon uten lønn eller ferie. For å få pleiepenger må barnet ligge på sykehus. Er du heldig gir arbeidsgiveren din noen dager omsorgspermisjon med lønn. Jeg hadde ikke fått der, mannen hadde.

Vi har siste året vært gjennom utredning på sykehuset med ene gutten vår. I fjor brukte jeg 8 dager på sykehuset, mannen noe av det samme, men har ikke rett på noe som helst. Nå har vi fått diagnose og 10 syktbarndager ekstra hver....

Back
Topp