Bkno9695872
Første møte med forumet
Jeg har ei jente på 6 år som skal fjerne mandler om en måned. Vi må holde henne hjemme i 2 uker og jeg lurer da på hva vi har rett på i forhold til å få betalt de ukene jeg må være hjemme. Noen som vet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da bør dere søke NAV om utvidet antall sykedager grunnet langvarige plager. Legen må i såfall skrive en legeerklæring som bekrefter behovet for utvidet antall sykedager. Det er nok muligens litt sent nå i forhold til operasjonen, så alternativene er da mest sannsynlig omsorgspermisjon (som du søker arbeidsgiver om). Hvorvidt denne er med eller uten lønn varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Eventuelt har dere kanskje noe ferie igjen dere kan bruke? Trasig når man havner i en slik situasjon! Håper det ordner seg for dere på en eller annen måte!Takk for svar. Vet ikke om jeg har 8 sykt barn dager igjen i og med at hun har vært mye syk pga mandlene
Da bør dere søke NAV om utvidet antall sykedager grunnet langvarige plager. Legen må i såfall skrive en legeerklæring som bekrefter behovet for utvidet antall sykedager. Det er nok muligens litt sent nå i forhold til operasjonen, så alternativene er da mest sannsynlig omsorgspermisjon (som du søker arbeidsgiver om). Hvorvidt denne er med eller uten lønn varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Eventuelt har dere kanskje noe ferie igjen dere kan bruke? Trasig når man havner i en slik situasjon! Håper det ordner seg for dere på en eller annen måte!
Du har desverre ikke krav på noe annet enn omsorgspermisjon uten lønn eller ferie. For å få pleiepenger må barnet ligge på sykehus. Er du heldig gir arbeidsgiveren din noen dager omsorgspermisjon med lønn. Jeg hadde ikke fått der, mannen hadde.Jeg har ei jente på 6 år som skal fjerne mandler om en måned. Vi må holde henne hjemme i 2 uker og jeg lurer da på hva vi har rett på i forhold til å få betalt de ukene jeg må være hjemme. Noen som vet?