Fjerning av føflekk!

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Jeg skal fjerne en føflekk i morgen. Hos et sted der de fjerne dem med laser. Så leser jeg at det generelt anbefales at føflekker fjernes kirurgisk, altså skjæres vekk, for da kan man vurdere føflekken i etterkant og være sikker på at den ikke er farlig. Dette går visstnok ikke om den fjernes med laser?
Jeg fjerner jo den fordi jeg er litt bekymret for den, og tror nok ikke jeg kan stole helt på at en lege bare ser fort på den og sier den er fin. Vil jo helst den skal sjekkes skikkelig i etterkant.

Noen som har fjernet føflekker med laser og kan fortelle om det jeg leser stemmer?

Mest valig å fjerne føflekker med laser pga cosmetiske grunner. Når man tar laser brenner man bort føflekken og den "dør" om man skjærer den bort "lever" fortsatt cellene ( evt kreft cellene) og føflekken kan sjekkes.

fru Tronrud skrev:
Mest valig å fjerne føflekker med laser pga cosmetiske grunner. Når man tar laser brenner man bort føflekken og den "dør" om man skjærer den bort "lever" fortsatt cellene ( evt kreft cellene) og føflekken kan sjekkes.

Hmm.da er det jo liten vits for meg å fjerne den der jeg skal gjøre det egentlig. Hele vitsen er jo å sjekke den om den er "fin". Selve føflekken plager jo ikke meg der den er på baksiden av leggen;)

Kom gjennom på tlf der jeg skal fjerne den nå, og de sa at legen skar en prøve av føflekken først som sjekkes, før den fjernes helt med laser. Så det var bra!

ååå, så bra. godt å høre :) høper prøvene er bra i ettertid også..

Back
Topp