fjerne vaskemiddelparfyme?

Liz:-)

Betatt av forumet
Vi har lånt ut en del babyutstyr, men etter å ha fått det tilbake, lukter det så innmari parfymert av det :-( Det er enten brukt vaskemiddel eller skyllemiddel med VELDIG mye parfyme.

Hjemme hos oss bruker vi bare uparfymert vaskemiddel, pga atopisk hud. Det første jeg gjorde med utstyret vi fikk tilbake, var å vaske alt av stoff, deretter lufte det godt. Nå har det hengt to dager i stua, og det lukter fremdeles veldig parfyme :-( Det er sånn at jeg kjenner det med en gang jeg kommer inn i stua - ikke akkurat slik at jeg vil pakke et nyfødt barn inn i det :-(

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få bort lukta?

Bruk comfort fresh tech

Det går av etter 2-3 vask. Har arvet tøy selv og det har gått vekk etter flere vask, men ikke bare etter første vask.

Vask det om og om igjen. Stress men det hjelper :) bruk gjerne eddik som vaskemiddel.

Takk for tips om eddik :-) Satte på en ny vask nå, håper det hjelper!

Jeg kan bare ikke fatte at andre greier å gå rundt så sterkt parfymert :sick009

Puh, vasket tre ganger. Ekstra langt program, med ekstra skylling og ekstra vannmengde. Den ene gangen brukte jeg eddik som vaskemiddel.

Det lukter fremdeles parfyme :-( Så nå henger jeg det til lufting, og krysser fingrene for at det forsvinner litt lukt hvertfall før vi skal bruke tingene.

Skikkelig irriterende :-(

Back
Topp