Fjerne tyverialarm på klær? (Nei, jeg har ikke stjelt noe...) *oppdatert*

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Jeg oppdaget nå at en bukse som jeg har kjøpt i Sverige, fortsatt har på den tyveri-dingsen. Hvordan i alle dager fjerner man den?? Vet ikke om jeg tørr å ta den med til en butikk, i frykt for at de tror jeg prøver å stjele den derifra eller noe

-------------------------------

Vi knuste den med hammer. Funket fint det

de fleste nye alarmer har fargeguffe i seg.. hmm... kan jo hende du bare kan dra til nærmeste klesbutikk med kvitering og forklare saken. De hjelper deg nok :)

ville ikke prøvd å ta den av selv. Mange  av de har fargeampuller som kan eksplodere og ødelegge buksa di.

Ta den med i butikk og hør :-) Er du heldig, så trengs det bare en magnet til :-)
(Hadde en kunde som hadde fått med noe fra ..et land hjem med alarm. og han hadde vært på nesten alle butikkene på senteret uten hell;p)

Jeg fikk faktisk klær med alarm i som barselgave da jeg fødte eldste jenta... Det var en gave fra kollegene på jobben og hun som ga den til meg VISSTE at alarmen sto i. Jeg torde ikke gå til butikken uten kvittering i alle fall, så jeg ba henne ta den med tilbake. (Hun ble dritsur! Faktisk...) Uansett, har du kvitteringen så kan du vel dra til en butikk her og be om hjelp. Er det en kjede, så er det kanskje litt enklere å finne samme kjede her til lands? Ville ikke prøvd å få den opp selv i alle fall. 

Jeg kjøpte en pyjamas til snuppa i London og så at alarm saken satt på når jeg kom hjem..jævlig surt kan man si! Rart den ikke gikk av når vi gikk ut..uansett klarte mannen lirke den pent opp og få ut farge patronene inni og pyjamasen ble ikke ødelagt

Takk for svar alle sammen! Tror jeg kjøpte den hos Cubus, så jeg kunne jo kanskje dratt til Cubus her. Men alarmen piper vel kanskje når jeg går inn? Gjorde ikke det i Sverige men Æsj, for noe dritt altså!

Har du ikke kvitteringen? Tror ikke de sier noe om du forklarer saken, eventuelt skaffer konto utskrift som viser at du handlet for en viss sum på cubus

Rebecca85 skrev:
Har du ikke kvitteringen? Tror ikke de sier noe om du forklarer saken, eventuelt skaffer konto utskrift som viser at du handlet for en viss sum på cubus

-----------------------------------------------
Aner ikke, må lete i morgen. Går rimelig fort i svingene når man stor-shopper å bærer fra bil, inn i hytte, inn i bilen igjen, ut og inn i huset. Har også pakket ut, og samlet i poser, og kastet de overflødige posene

Sjakkruta skrev:
Takk for svar alle sammen! Tror jeg kjøpte den hos Cubus, så jeg kunne jo kanskje dratt til Cubus her. Men alarmen piper vel kanskje når jeg går inn? Gjorde ikke det i Sverige men Æsj, for noe dritt altså!

Ring butikken først, så vet de at du kommer med en bukse med alarm på! :)

mannen brukte hammer og det funket fint.
eller så kan du jo ringe å høre om de får tatt den av, mye bedre!

Om det ikke pep når du gikk ut, så har de tydeligvis slått av alarmen, bare glemt å ta den av. Så jeg ville ringt nærmeste Cubus og forklart situasjon og spurt om de kunne hjelpe deg, evt. om du finner kvitteringen så ta den med. 

Dette skjedde meg en gang når jeg va i Oslo og butikken jeg hadde kjøpt plagget i hadde stengt. Va på et annet senter og forklarte situasjonen for en i en butikk der,de kunne ikke fjerne den for de hadde en annen variant,men hun tok med buksen til nabobutikken som ordnet saken. Hvis du går rett inn i en butikk og forklarer hva som har skjedd og ber om hjelp så tror de nok ikke du har stjelt den. Har du ikke kvitteringen da? Jeg hadde også noe greier som satt på noe sminke(som jeg ikke visste om) maaaange butikker jeg peeeep i,noen når jeg skulle inn men ikke ut osv. Ble veldig pinlig for meg men hver gang det skjedde så sa jeg bare at "Ja,jeg går rundt og piper" hvis jeg pep på vei inn på feks Lindex,så gikk jeg bare rett bort i kassen å sa fra at det var jeg og at jeg ikke visste hvorfor jeg pep. Aldrig noen som mistenkte meg for å stjele. Kunne jo hatt vesken full... Til slutt va det ei i en butikk som løste gåten for meg;)

Takk for flere svar! Skal se om jeg har kvitteringen idag, så ser jeg hva jeg gjør

Back
Topp