Fjerne tapet/strier

spray en blanding av zalo og varmt vann og skrap av med sparkelspade

Det ødelegger ikke gipsen under?
Men når eg skal male igjen er det bare og sparke små feil og male over eller må eg legge ny tapet?

jepp med gips må du være forsiktig .. ville kjøpt noe som heter en "vegg fornyer" er en type strie/tapet som du legger oppå allerede ett underlag.. denne kan du male på eller tapesere etterpå ..hva du føler .. bare pass på at underlaget som er der nå sitter fast evt at du må grunne veggen for at behandlingen skal sitte på :)

Jeg brukte bare vann da jeg pussa opp stua, fjerna gammel tapet før jeg la på ny, gikk så bra så :)

Her fikk jeg dratt av strien uten problemer, gjelder å få ett godt tak :-P

Vi lånte tapet fjerner, helt genial!!!!!!!!:-) den "spruter" ut damp som gjør sånn at tapeten er kjempe lett å dra av med en sparkel spade etterpå. :-)

Når eg har fått bort all tapeten og sparklet, kan eg male rett på da eller må eg legge en ny tapet oppå der igjenn? :)
Huh.. Mange spm her :) sånn er det og vere uvitende

Kle veggene med MDF-plater :p

Har fjernet tråd-strier fra flere rom i gamlehuset vårt, og aldri igjen. Brukte forøvrig dampmaskin, men det var likefullt et h****.Håper du har papirstrie..

Kle veggene med MDF-plater :p

Har fjernet tråd-strier fra flere rom i gamlehuset vårt, og aldri igjen. Brukte forøvrig dampmaskin, men det var likefullt et h****.Håper du har papirstrie..
Jeg ville lagt nye plater.. vi ville gjøre det enkelt og kjøpte tapetfornyer, malte så utenpå.. Det er det verste jeg noen gang har gjort. For det første så var den tapetfornyeren helt grusom å jobbe med. Og da vi var ferdig og hadde fått det fint så begynte den å "bobble" da vi malte oppå den igjen.. Kommer til å kjøpe panelplater og sette utenpå for å bli ferdig med rommet en gang for alle :rolleyes:

På "mobben"

Ja du kan male rett på sparkel; )

-=[herq]=-

ja man kan fint male på sparkel ..men om du ikke grunner først med en matt maling ,vil de stedene du ikke trenger å sparkle bli VELDIG stor glans forskjell ! for sparklet underlag er mye glattere enn resten av f eks gips veggen .. så bruke en billig matt tak maling til å grunne veggen etter du har sparklet.. :)

Back
Topp