fjerne mandler i voksen alder

iThief

Elsker forumet
noen som har gjort det? eller kjenner noen som har gjort det? hva skal til for å få det utført?

jeg har store mandler i utgangspunktet, og hver gang jeg får litt vondt i halsen hovner de[:'(] akkurat nå er det så trangt og vondt at jeg ikke orker å drikke eller noe[&o]

Har ei venninne som gjorde det på fredag, men hennes var ekstremt stor..
Slet veldig med å ofte få halsbetennelse og var mye syk pga de.

Men jeg vet desverre ikke hvor grensa går før man får operasjon.

God bedring!

Jeg gjorde det for 11 år siden å vil vel påstå jeg var voksen da..23 år var jeg da..

Jeg hadde halsbetennelse nesten hver 14 dag i over 1 år,å da sa legen selv at snånn kunne jeg ikke holde på,såhan henviste meg til å fjerne mandlene..

Jeg var 18, så jeg nærmet meg voksen iallefall. Legen sa at "grensa" er 6 halsbetennelser på 1 år, da pleier de iallefall å vurdere det! Jeg opererte i mai, og fra januar til mai hadde jeg 4 stk, og året før hadde jeg 8 stk. Og hver eneste gang utviklet jeg streptokokker[:o]

Jeg fjernet de for noen år siden, var vel 22 eller noe. Jeg hadde aldri halsbetennelse, men de var så store at jeg ikke fikk ned maten. Mandlene møttes i midten... Så fastlegen min henviste meg til øre, nese, hals, og han bestemte at jeg burde fjerne de. Så man trenger ikke å ha vært syk så ofte..

Jeg fjernet mine når jeg var 19-20. Var ikke så vrient, var hos en øre-nese-hals spesialist. Og siden jeg hadde mange småplager (store mandler, mye vondt i halsen, slike hvite propper i mandlene osv), så henviste han meg raskt videre til fjerning av de. Som han sa, de har en viktig funksjon, men skal ikke beholdes for enhver pris.

Har i hvertfall aldri angret!

ORIGINAL: Lykketrolle

Jeg fjernet mine når jeg var 19-20. Var ikke så vrient, var hos en øre-nese-hals spesialist. Og siden jeg hadde mange småplager (store mandler, mye vondt i halsen, slike hvite propper i mandlene osv), så henviste han meg raskt videre til fjerning av de. Som han sa, de har en viktig funksjon, men skal ikke beholdes for enhver pris.

Har i hvertfall aldri angret!

jeg får hvite flekker på mine også... men får ikke så ofte halsbettenelse da, selv om jeg ofte har vondt i halsen[&:]

Mannen min fikk dem fjærnet for noen år siden for han var så plaget med halsbetennelser hele tiden.

Jeg hadde en mandel som var mye større enn den andre, og hadde vært sånn i maaange år. Hadde også sånn at jeg kunne klemme puss ut av dem med q-tips, regner med det var matrester som samlet seg der bake. Så da jeg omsider tok tak i det fikk jeg velge selv, dersom de plaget meg kunne de fjerne de. Jeg var vel 18 på det tidspunktet da.

Tiden etterpå var smågrusom, men gikk ned 6 kg på en uke og må si jeg er SÅ GLAD for å være kvitt de ekle mandlene![:)]

Mamma opererte bort mandlene pga dårlig ånde hun, vet ikke om det hjalp noe da..

Men må jo tydeligvis ikke være syk da.

Back
Topp