Fjerne maling!

Rainbow Dash

Glad i forumet
Er det noen smarte damer her som har en god måte å fjerne maling fra gulvene på? Har prøvd sånn ca ALT og er snart helt desperat.. Nytt gulv eneste løsning?

Whitesprit?

Spør på malingsbutikken[:)]

Vi brukte noen sånn våtserviettlignende greier på gulvene der og der var det myyyye maling for å si det sånn.

Om malingen er tørket er det vel ikke annet som fungerer enn å skrape den forsiktig av.. Er den enda våt finnes det mange produkter som kan hjelpe...

får prøve å skrape da! Uff, ikke kjekt! Ber til alt hellig der oppe om at jeg får det bort.. 

lynol funker stortsett..[:)]

er det vannbaser eller olje basert maling??  har du prøvd å skrape vekk med kniv eller et eller annet skrape verktøy?? altså uten å skade gulvet?? nå aner jeg jo ikke hvilke type gulv dere har men er det laminat så burde det gå greit å skrape det bort med noe.
ellers har de sikkert råd på malings butikken.

ellers, vet det er litt sent for deg nå men den enkleste måten er nok å dekke til gulver når man maler, enten med papp eller plast.

håper du får det bort på en eller annen måte!

White spirit, rødsprit eller noe som heter Myke-Jens.. Det fjerner alt..
Hvis det er laminat eller lakkert parkett, så bør du være forsiktig med å skrape. Spesielt parketten!

Våtserviettene fra Coop Xtra tar ALT, også maling av alle typer. Skummelt, men sant. [8D]

Jeg brukte Natusan våtservietter til barnerumper.. Tok alt!

Bruker våtservietter til mye jeg og, men tørka oljemaling tar de ikke, selv om den er vannbasert.. Jeg måtte til med mykejens på gulvet her..

Om malinga har tørka så er vel det eneste som jeg har erfart at funker er å skrape det av. Behøver ikke være en skarp gjenstand for da blir det fort riper. Jeg brukte bare ei skje til å skrape av tarketten her. Vet ikke hvordan det er med evt parkett, den tåler jo mindre[8|]

Whitespirit tar det som regel når det har tørka, hvis ikke det har fått herde i mange dager først. Men, som sagt.. Mykejens! ;) den er blå!

Back
Topp